23 december 2013

Bye bye Nong Khai!!

2013-12-23
Ett vackert Nong Khai i gryningen. 

När jag, som varit vaken sedan 03.30, kommer bort till qui gongen är det bara jag på plats. Va??? Är det day off på måndagar eller??? Ja då är det väl bara att ta en powerwalk istället då....... Hrmmmm. Men som tur var tog jag ingen lång vända utan chansade på att de kanske skulle dyka upp. När jag så närmade mig träningsredskapen hörde jag - sawasadee, hej. Jajamensan det var några av mina träningskompisar som var igång. 
Ibland tar livet vändningar man inte väntar sig, så jag lämnar Nong Khai ikväll. 

Det var nog beslutet att stanna som gjorde att jag vaknade så tidigt i morse och att jag inte kunde somna om. Jag har ju hela tiden velat ha strand på julafton. Då kändes det ok men.....

Herta och jag gjorde ju upp gemensamma resplaner igår, men det visade sig att hon skulle få problem med sitt visum, så hon går tillbaka till sina ursprungliga planer och åker österöver. Hon tar sin Visa-Run någonstans där och jag letar upp den där stranden. Känns ändå lite konstigt att åka, värmen har äntligen kommit hit och det är riktigt skönt..... I vilket fall som helst ska det bli såååå skönt med lite strand igen.

Tar nattåget till Bangkok i kväll och åker tillbaka till Chang i morgon. Det är lång restid men som jag ser det så är det bästa alternativet. Inte minst eftersom det faktiskt är julafton i morgon. Annars hade jag nog åkt någon annanstans. Men det gäller att hitta ett så vettigt boende som möjligt. Och förresten så gillar jag ju de här tågresorna 😃😃😃

När jag ringde Chang, har äntligen skaffat Thailändskt simkort, så har de ett rum i två nätter till mig på Apple. Resten löser sig på plats, om inte så åker jag vidare. Det var en annan kille som svarade så kanske virrpannan som jobbade i receptionen är borta 😃😃😃 Träffade precis ett svenskt par, som åker till Mae Pim den 27, kanske kan vara något. Ska väl kunna hitta dit antar jag...... 

Att jag inte åkte till Lipe häromdagen berodde på att väderprognosen visade regn, mera regn, åska osv osv. Nu är det för sent för att hinna fira julen där och nyår vete sjutton om jag vill fira på Lipe. Tror inte det...... Vi får se nu tar vi och klarar av julen först. 

När jag gick runt på marknaden kom jag på att jag inte skrev om när Herta och jag gick där igår, vad kommer springandes mellan borden om inte jordens råtta!!! 😖😖😖
Shit vad rädd jag blev!! Studsade till högt!! Om man tar sången:
-När storfiskaren talar om hur stora fiskar han får, så räcker armarna inte till... 
Ja då så var råttan säkert en halv meter... Ja kanske var den inte riktigt så stor, men det var en bjässe. Urk!!

Jag har numera en önskan...... Jag vill åka den här båten!! Den kryssar längs Mekongfloden i sakta mak i 7 dagar. Det finns ett 3 dagars alternativ också. Den är helt fantastisk invändigt. All mat ingår förutom dryck. Vi ska bara inte tala om att ligga i en av solstolarna högst upp och se landskapet slingra förbi. 
Terry och Miau tittade förbi för att säga hej då, blev otroligt glad. De hade åkt in på måfå och lyckades hitta mig med lunchen i högsta hugg. Förstår inte att jag inte bad någon ta ett foto av oss tillsammans.
Äntligen den där latten....
Herta var gullig och lät mig låna duschen innan jag skulle ge mig iväg. Skulle det vara fullbokat på tåget försäkrade hon mig om att jag skulle ha en sängplats hos henne. Kommer verkligen sakna E-San..... Killen som äger stället är urgullig på alla sätt. 
Med de här sista bilderna säger jag 
Bye Bye Nong Khai!!! 
Inga problem att komma med tåget..... Dags att säga God Natt!! Vi ses från Koh Chang.....
Kram kram Bitte



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar