14 december 2013

Turist vara trist på Koh Chang......Eller?

2013-12-14

Sen promenad, kom inte iväg förrän 10 och då är det svettigt......
Frukten och soppan inköptes, och jag fick den till och med levererad till Apple 😃
Det rustas för julen i Thailand också.... Även om det är en annorlunda gran.... Man tar vad man har... Öl- vinflaskor .......
Dagens inköp. Jag kan inte se mig mätt på de här bilderna så dem får ni stå ut med..... Den bruna frukten till höger är tamarind och de taggiga i mitten rambutan.
Idag  är inte min dag!! Varför? 

Invasion pågår!!!! Ja och då är det inte turister som kommer utan thailändare som ska fira helg på ön.
Men ja det är ju faktiskt deras land. Men de är annorlunda när de kommer. Massor av folk i litet boende, kastruller med mat  och backar eller lådor med dricka har de med sig. Det är "ganska" livat om man säger så...... I vissa bungar är det bara ungdomar och massor av flaskor.... I andra är det blandat.... Musiken dånar i anläggningen på stranden..... Känner mig som en gnällkärring men jag är inte ett fan av hårdrock hela dagarna......

Annars har dagen bestått av sol, bad och god mat 😜 det är det som passar min hårfärg..... Det som händer i Sverige just nu passar inte färgen alls..... 

Har haft turen att träffa nya vänner på stranden idag. Christina och Neli från Uppsala. Två supergulliga  tjejer, eller kvinnor vad man nu väljer att kalla det, fritt val. Eller kanske som jag kallar mig själv, halvgammal kärring..... 😀 nej de var verkligen kanontrevliga.

Dusch och sedan naturligtvis dagens massage, men den kändes obekväm eftersom jag hade ett gäng festande ungdomar bakom ryggen, inte ens ett tygstycke som skilde oss åt, och musik som dånade....... Var nästan på väg att gå därifrån. Förundrad över att jag inte gjorde det. Sur!!

En snabb sväng till Pen, Jings mormor som fortfarande inte var på plats, jättetråkigt. Men hennes morbror och en kompis var där..... Här är några bilder till dig Jing. Och jag kan verkligen rekommendera detta mysiga ställe med billigt boende och god mat. Det känns hemtrevligt. Kan tänka mig att bo här om jag kommer tillbaka. 
Oh vad mycket gott det finns att äta!!! 😜 jag skulle kunna äta hela tid
Dags för träff med nya vännerna Christina och Neli. De bor på Kacha precis bortanför Apple. Jättefint hotell, men det hjälper inte. Japp största kackerlackan ever sitter på Nelis säng 😁ut i receptionen i ett jehuj, vilken tur att jag alltid har kameran redo! Och inte är den som är den heller för den delen... Kaxig kille som utan att blinka tar eländet med handen 😝 Urk!! 

Det visar bara att det inte spelar någon roll om man lägger massor av pengar på boendet......... Och ja just det, Sinnika med familj var konstant magsjuka under sina 2 veckor på det hotellet, troligen på grund av poolen. En varning kan alltså kanske vara på sin plats för Kacha.
När de fått renbäddat och allt lugnat sig gick vi till stranden för lite mat..... Igen.....
Det här mina nya goa vänner. Neli till vänster i svart och Christina till höger.
Fick göra ett val, har två bilder och på det ena gör Christna min och på det andra Neli 😃
En runda till Oodie' s fick avsluta en trevlig kväll. Bra ställe om man gillar rockmusik... och härlig stämning. Inga krusiduller. Och som sagt, det kryllar inte av galanta damer, även om de finns på plats 
Såklart
Några bilder till Anna och Bosse
Ja det var den här dagen det...... Tänk vad det går fort....... Snart dags att åka hem..... Ja inte riktigt än men soon very soon.....

Natti ses snart igen. Kram kram Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar