12 december 2013

Koh Chang i lugnet före stormen.....

2013-12-11

.....ja det är vad jag tror i alla fall. Det är inte alls lika mycket turister här nu som i januari. Men jag antar att det snart blir ändring på den fronten. 

Nu är jag på banan. Ja ok, jag kom inte upp klockan 7 eftersom jag var vaken till 4 i morse, men.....

9.00 promenad och inköp av frukt och soppa.
9.50 bad i ett underbart hav.
10.00  Och så lite frukost med soppan och frukten
Var så hungrig att jag missade att fota.
Jag har ett i-landsproblem, allt på nätet med .se har slutat fungera. Det var delvis därför jag var vaken så länge i natt. Blev livrädd att plattan var kapad eller vad det nu heter. Bloggen och FB var det som fungerade för mig......  Lugnade mig lite av att jag fick prova på några grannars plattor och det fungerade inte med dem heller...... Min närmsta granne Geert från Belgien, letade upp någonstans att hela servern med .se har kraschat i Bangkok. Låter ju bra 😃 men jag är tacksam att det inte var mina grejer...... Nu kan jag bara hoppas att det löser sig. Blir lite problem när man inte kommer in på banksidorna....... 

Idag skulle jag fått flytta in i rätt bungalow, nr 12, men den lätt, nej mycket förvirrade receptionisten hade tagit fel på dag. Tyskarna som bodde i rummet checkade inte ut och han var mycket irriterad på mig när jag ville att han skulle stöta på dem. När de till slut var på plats visade det sig att de skulle de checka ut i morgon..... Snacka om att ha koll på sina bokningar. 

Oki nu var nr 11 ledig, rummet bredvid. Same same..... är deras åsikt, men herregud kan de inte se skillnad på utsikten!!!! Fick visa dem not same same 😀 men nöden har ingen lag, det får bli en natt i nr 11 för det bättre rummet med AC, kylskåp och tv, som jag fick istället, har jag inte alls trivts i.

En sak till, de tror att vi fryser när vi kommer hit. Tjock filt ska man ha på sig på natten....... Bad om ett lakan istället, jag menar jag vet ju att de har vita satin lakan, och så kommer människan med ett vanligt bomullslakan!!! Hahaha vilken min när jag visade vilket lakan jag ville ha, men jag fick som jag ville. Såklart.

Idag har jag träffat ett jättetrevligt par Anita och Börje från Skutskär, utanför Gävle. Vi satt och bubblade på stranden och de tipsade mig om massage på vårt  boende. Och det var bra!! Nu är det färdigletat. Hon var den bästa på länge 😅
Anita och Börje utanför nr 9
Det här är Geert, grannen. Vi bestämde att vi skulle äta middag tillsammans. Anita och Börje ville också haka på men kom lite senare. Min misslyckade Red Snapper saknas på bilden. De hade öppnat den och haft på samma beska skit som jag fick på Koh Lipe förra året. Urk...... Men hans Steamed squid with lemon var god. 
Mina nya Goa vänner, oj vad jag kommer sakna er när ni åker i morgon. Men det är ju så det är...... Korta möten och ibland långa möten..... Och om det vill sig livslång vänskap. Två helt underbara personer.
Efter maten hamnade vi på Odie's Bar, mina vänner Anna och Bosses favoritställe.
De här bilderna är till Anna och Bosse. Odie himself.
Party på hög nivå med bubbel 
Mina kära vänner som älskar att dansa tog sig en svängom, till allas förtjusning. De till och med dansade ut ur lokalen när vi skulle gå hem. Oldiies får ju gå hem i tid, vi orkar inte så mycket. 
Slut för idag, tack för idag...... Dags för vågrätt läge 😴 kram kram

2 kommentarer:

  1. Haha Odie! Nu suger det gott i mamma och pappas resetarm när de ser detta! Du verkar ha det underbart! Inte alls avis, inte alls ;) Kram kram! Martina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Martina! Vad kul att höra av dig! Har haft lite problem med att kunna svar, ursäkta! Ja kan tänka att det suger rejält i deras restarmar när de ser att jag var där 😎 har det jättebra, och snart är det säkert din tur att resa om jag känner er rätt...... Kram kram Bitte Ps. Du kan kanske visa din mamma hur hon ska skriva här 😜

      Radera