29 december 2013

Mot Bang Bao

2013-12-28
Dags att råda bot på alla tankar om olyckan. På med skorna och ut på rastning av Larsson...... Som vanligt 1 timmes powerwalking. Skönt!
Lite offergåvor på Apple
Och lite frukost till mig.... Av någon anledning ler de så gott åt den där falangen som handlar.....
Checkar ut och managern lovar att fixa rum om jag kommer tillbaka innan den 31. 
Han lägger också in sitt mobilnummer i min telefon med orden 
-får du problem, när det än är, så är jag 15 minuter bort.
Pass osv låses säkert in i hans kassaskåp och i handen får jag en kopia på passet.

Måste också säga att det blivit riktig ordning på torpet sedan han kom hit. Hemsida mm ska fixas och äntligen blir det koll på bokningarna. Skönt att virrpannan är borta.

Eftersom det är kanonväder är det bäst att passa på. Umgicks lite med Carina och Gunilla och kom överens med Inge, killen från Halmstad, om nyårsfirande. Det kommer kompisar till honom och vi kommer bli 15-20 personer med långbord på stranden. Det kan bli riktigt kul.
Min rumskompis
Dags för resa till Bang Bao och nej jag åker inte moppe. Äntligen!! 

Resan White Sand Beach till Bang Bao kostar 150B. Alla i taxin går av inte långt från att jag steg på och chauffören menade att nu var jag själv, jaha det är väl inte mitt problem. Men undermeningen var ju att jag nu skulle betala privattaxi..... Mmmm eller hur?!?! Fel kärring igen....
När vi kom till "min" kurva var det kö att köra igenom så jag hoppade ur och tog de här korten. 

Det var alltså i slänten neröver som jag kanade iväg. Vänstertrafik har de också i det här landet. Kortet visar inte riktigt rätt hur brant det egentligen är, men man får ett hum om det..... Tårarna rann.... 
Incheckad på Paradise var det slappa som gällde...... Hela kvällen..... Med lite god mat såklart. Bokade båt till, och boende på, Koh Wai den 30/12. Kan ju bli kul att se en ö till. Att åka träbåt ut tio Koh Wai kostar 300B och speedboat 400B. Bor man någon annan stans ingår taxi till och från båten till samma pris. Jag tar träbåt ut och speedboat hem. Vill ju gärna testa träbåten jag.....
Lite bilder från Bang Bao i skymningen
Stolt fiskare....

Tidigt i säng och igen med de blå 😴  Det är bara så mysigt att ligga och lyssna på skvalpet under sängen. 
kram kram 
Bitte





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar