19 december 2015

Äntligen lördag!!! På Koh Chang

Packade för att byta rum igen, sista gången som tur är.......
Visst är det bra med rutiner......Pw på välkänd tur söderöver, hopp i det turkosa och frukost. En sak är säker, har skrivit det förut, man ser mycket på de här vändorna.
Ej fungerande sopsortering 
Och fungerande 😀
Här har de riktigt god, billig mat
Är det inte typiskt att det ska krångla med uttag av pengar?! Eller? Gick in i banken och frågade om jag kunde ta ut större summa, jadå det går så bra så om jag bara har kort och pass med. Hade ju fört över pengar till rätt konto, öppnat upp och så fungerar det inte!! Börjar fundera på om jag lagt till fel konto eftersom han har babsmaskin. Strunt samma får väl ta bankomaten i alla fall. Men nej får inte ut summan jag vill ha trots flera försök lite purken men överlever. Ja förresten, de har höjt avgiften till 200B för uttag. 

Går för en gångs skull in i banken efteråt. In kommer en man, tittar på mig
-Du glömde ditt kort i bankomaten!!  😱😱😱
Shit!!! Det går bra nu!!! Jag hade tur den här gången också..... Hade ju i och för sig redan hunnit låsa kortet, men ändå.......
Vilken tur att det finns ärliga människor!!! 😬😬😬

Idag har vi tyvärr haft sämre väder, mulet och blåsigt. Men vi vikingar sitter på stranden i alla fall. Skam den som ger sig. Badade bara en gång och det var efter pw, säger väl allt. Inget guppande alls 😨

Äntligen lördag!!! Som jag längtat!! Latte och chokladbollar. 😋😎☕️🍩
Otroligt stolt över mig själv som stått emot dessa otroligt goda bollar sedan jag kom. Har till och med gått in i affären, tittat på dem och gått ut igen. Men nu minsann är det lördag.
Inledde familjen i chokladbollarnas värld, de gick hem 😆och en del av alla godsaker som moppekillarna säljer.
Elna, lilla hjärtat, gick helt i spinn på chokladbollarna och kunde knappt prata 😘
Krabba, modell större
Litet besök hos Pi Van igen. Har haft ett svårt beslut att fatta, 1 eller 2 timmars massage och ska jag ta thai eller oljemassage. Det är tufft att vara på semester 😱 Det blev en timmes oljemassage för min ömma kropp. Men, ska jag vara ärlig?? Lite mesigt för min smak. 😂🙏
Kebab på stående fot, ja det får gå...... God är den i alla fall
Underbara thailändare...... gick för att titta lite i shoparna runt hotellet. Säljarna, om de orkar lätta från spelandet, är uppmuntrande så det förslår 
-Maaaaam, have youl size! Biiiig size! (ja det uttalas youl size inte your size)
Tack för den!!! Bara för att jag inte är 150cm och väger 40 kg.

Eller som i shopen där jag hittat bikini, men behövde storleken större
-don't have...
-ok, thank you, but I need bigger size
-but give you discount
Vad sjutton spelar rabatten för roll om den inte passar!?!?

Äsch varför sitta på rummet, tillbaka för 1 timmes fotmassage. Nu känns det bra att lägga sig.

God natt från Koh Chang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar