21 december 2015

Absolut lugn, på Koh Chang

Känner mig enformig, pw söderöver. 

Helt otroligt, svensken som satt hos tatueraren, satt fortfarande kvar!! De hade hållt på hela natten!!

Är de inte för söta de små liven? Tyvärr ute på jakt efter mat, de var till och med inne på pizzerian. Den lille skrek efter mat. Skulle kunna ta med dem hem, lätt...... Men det hade nog inte blivit så bra.....
Älskar den här bilden!! Tyvärr var jag för långt ifrån när jag ser att de, munken och hunden får skjuts på flakmoppe. Såg helt underbart ut.
Vi är många nu som harvar runt på morgonen. Men att inte folk tänker på att gå mot trafiken. Vet inte hur många jag viftat och hojtat till på vägen. Det är ju egentligen inget jag har med att göra men alla blir glada och tackar. Det är ju farligt nog att gå längs vägen och att sen ha musik i öronen och trafik som kommer bakifrån ujujuj
Helt ensam i det blå, näpp det blir inga badbilder på mig 
Vilken underbar dag, riktigt varmt och havet är inte lika svinkallt som igår. Ja då var det nästan som i Sverige!! Ja inte nu förstås, utan på sommaren. Kunde till och med guppa runt på madrassen idag.

Kör med säkra kort och är för en gångs skull kvar på stranden för en solnedgång. Träffade Inge på stranden, han har börjat jobba på sitt six-pack på gymmet och har haft en del för sig så han har inte synts till så mycket.
Kände akut längtan efter Red Snapper idag, mums. Måste se om jag hittar stället med fantastisk Snapper när jag kommer till Bangkok.
Det är också en förändring av nationaliteter här. För ett par år sedan tilltalades man ofta på ryska, skyltar var på ryska och så vidare eftersom här var otroligt mycket ryssar. Så är det inte längre. Däremot hör man mycket mer tyska runt om sig. Detsamma sade italienaren som äger Star Massage när vi diskuterade efter min 2 timmars thaimassage sejour.

Thailand känner av en del av en negativ spiral. Säkert mycket beroende på oroligheter i världen, ändrad ekonomi och mycket mycket annat. Otroliga prishöjningar är ett exempel. Folk tröttnar väl på att priserna dubblas för bl a boende över jul och nyår. Man måste vårda sin inkomstkälla, inte göra tvärt om. Men här är målet att suga ut så mycket det går, snabbt. Resultat, många tomma bäddar, många tomma bord restaurangerna, dålig shopping och så vidare. På det ökat kriminalitet med grovt våld, ge dem vad de vill och säg inte emot. 

Det var det. Slut för idag, tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar