3 december 2015

Bangkok - Koh Lanta

God morgon från Bangkok!

Hör och häpna, de väckte mig!! Och i tid! Det brukar vara sällsynt.
Lyckas till slut få tag på en taxi och såååå nära flygplatsen var det inte, med morgonköer.... Var helt säker på att det skulle upprepa sig med - det går bra för mig nu och att jag skulle missa flyget.....
Thai Lion Air, det låter något det. Och vilka köer till in-checkningen!! Blev ännu mer säker på att missa flyget men lyckades hitta en disk med lite mindre folk och smög förbi lite här och där puuuh. Tacka vet jag tåg. Men framme i Krabi är slutsatsen att Thai Lion var lika bra som Air Asia, i alla fall komfortmässigt. 15 kg ingår och de bjuder på snacks. Helt ok för 120kr.

En liten mini-van till Koh Lanta var beställd av Eva. Tog ett tag innan jag hittade ut på stora vägen och rätt hållplats. Träffade en kvinna som berättade att detta är enda sättet lågsäsong, under högsäsong, som nu, hojtar de hej vilt inne på flygplatsen och vill sälja turer. Men, verkligen ett men, många av dem kör bara till piren och sedan får man ordna resten själv. Den buss Eva beställt släpper av mig utanför Eva. Det här blir bra det. Men oj vad jag är trött!!
Det blir en trevlig resa med lite samtal med kvinnan från hållplatsen, som visar sig heta Catherine, fransyska som bor i Chiang Mai där hon utbildar sig till Qi-gong instruktör. Ny anledning att ge Chiang Mai en ny chans kanske.

Blev så avsläppt vid 1:a  7/11 på Khlong Khong och sedan var det inga problem att hitta till Eva. -You Evas friend? Och så blev jag visad rätt. Oh så roligt att träffas igen!

Bort till torsdagsmarknaden så jag fick inhandla "lite" frukt. Eva hade skaffat färska räkor och bläckfisk som vi fick grillade, med nudelsallad, på en liten restaurang. Hur kunde jag missa foto?? Ohhhh så gott det var!! Lovar att bättra mig på fotofronten.

Skulle bli en tidig kväll.... mmmm eller hur! Jetlaggad släckte jag seeeeent. Ses i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar