25 december 2015

Bye bye Koh Chang and Hello Bangkok

God morgon Chang!!

Hela jag är på väg hem nu.... Vaknar långt innan klockan ringer och tar en sista sväng runt hotellet. Morgondiset börjar lätta och jag önskar att jag hade en dag till. Men i morgon hade jag nog också önskat en dag till. Det är bitterljuva känslor att åka hem. Borta bra men hemma bäst. Men det är mycket kallare hemma brrrr 
Äter frukost i lugn och ro innan alla barnfamiljer väller in och flaxar runt. Jag tycker om barn men ibland blir det lite mycket, ja när de flyger runt och man får varmt kaffe över sig och så....
Dags för avfärd. Hahaha lilla vanen kämpar, verkligen kämpar, sig upp för branten..... Shit!? där brukar jag gå!! Inte konstigt att svetten lackade och att Pi Van har fått slita med mina ben.

Om igen tänker jag 
-vad jag vad i h.....e tänkte jag när jag hyrde motorbike och körde här i bergen, både söder- och norröver redan första gången jag var här. 
Nej jag tänkte nog inte alls, vissa lutningar är ju helt otroliga. Bilarna tar sig knappt upp. 

Tyvärr är jag på väg åt fel håll....
Vi har fått en trevlig, lite äldre chaufför. Han kör sansat så man känner sig nästan trygg. Vi stannar och tankar, de kör på gas!! Att jag inte tänkt på det tidigare. Hittade några tamarind kolor som är vansinnigt goda!! Hoppas jag aldrig ramlar över dem igen.... 
När vi kommer till Bangkok är jag den enda som har bokat hotell till hotell. Tur var nog det..... Det tog en timme av snurra runt på samma gator, innan chauffören, som så klart visste var hotellet Best Wester Klassique Sukhumwit, låg, tog hjälp av sin central. Då skickar de oss till fel Best Western. 
-Kör fram till hotellet! (Jag)
-Ahhh rätt hotell?
-Nej, fel hotell, men eftersom det är samma kedja kan vi fråga.....
Ja då ringer man sin central igen och går efter vad de säger och lyssnar inte på personalen på hotellet. 

Efter två timmar kom vi fram, så har jag bokat fel hotell!! Trodde jag bokade samma som jag bodde på förra året. Shit!! Det här ligger långt från all ära och redlighet. Men, det finns i alla fall skytrain i närheten. Hotellet är helt ok, supertrevlig personal och sängen är nog den skönaste jag någonsin haft i Thailand.

Dusch och på med nya paltor. Nästan som när Katarina och jag var på Bali på 90-talet, vad är minst skitigt hahahaha

Snabbshopping på MBK. Får samma pris på blusarna som förra året 
-ahhhh you come back!! Kul att hon känner igen mig, tänk vad mycket människor som passerar på ett år. 
För att vara säker på att jag inte ska missa så safar jag och tar mina tigerräkor, bläckfisk och Morning Glory i China Town. Tänker såklart på Ara och Jon från Californien och när vi hittade den här restaurangen. Så fantastiskt gott!!
Dags för Khao San Road. Tänkte se om jag kan få tillbaka min kvarglömda bikini bh, men njet kom tillbaka i morgon. Och inte fick jag fötterna gjorda heller, kom tillbaka i morgon. Sur är väl ett understatement.... Och värre ska det bli.....

Letar upp en taxi som kör på taxameter och han kör mig runt halva Bangkok. Utbrott nära!!! Varning för Larsson!! Men tack och lov somnar jag ovaggad på två röda i den supersköna sängen. Hade den varit lika hård som de brukar vara vågar jag inte tänka på vad jag ställt till med...... Hrmmmmm vilken dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar