14 december 2015

Good morning Bangkok!

Precis som väntat en vaken natt... Är så trött att jag inte vet vad jag ska skriva, men det kommer nog 😴 

Gick en liten inspektionsrunda och det finaste på hotellet är nog poolen på taket, även om rummet var över förväntan. 
Sitter i vanen på väg till Koh Chang, som vanligt fullproppad med folk och väskor. 
Verkar som jag uppnått en aktningsvärd ålder, känner mig mer omhändertagen. Man måste ju hjälpa gamla damer 😆 Killen från "resebyrån" frågar om folk i vanen har bokat till piren eller hotellet.... Han tittar på mig
- you booked to hotel., se där ja... 😎 
Ojojoj vilket gytter att komma ut ur stan, här talar vi köer 😱 vad är lilla Halmstads morgonköer mot detta 😆 

Här går det undan.... Rött ljus, då stampar vi gasen i botten och kör rakt igenom korsningen, heldragna linjer, det är bara något hittepå för att göra av med färg och att polisen kör före, vad spelar det för roll vi tar gasen i botten då också. Ja det är lite hur det är att åka van i Thailand 😱

Vid första stoppet gick jag in i en liten servering, beställde och så betalade en medresenär. Vi åt tillsammans och hon ledde runt mig som en riktigt gammal dam 😉 måste nog göra något åt håret eller vad det nu är?! Eller lite botox kanske, eller en ansiktslyftning när jag ändå håller på.

Nu har någon varit framme och fixat lite. Man stannar inte en gång utan två för att tanka på lite drygt 30 mil. Allt för att folk ska handla och äta för varje stopp är 20-30 minuter och det sista är när vi nästan är framme. Thailand levererar!

Framme! Båtturen tog som vanligt ca 30 minuter och så skönt det var att slippa kånka runt på väskan.... och så är det inget rum ledigt! Jo i morgon men inte idag. Ut och leta alltså. Tar mig bort till Lagoon för en chansning. Fick ett riktigt bra pris som jag inte fick tala högt om så då är det väl bäst att jag inte skriver det här 😆 Tar rummet som är helt ok och frukost ingår. Synd jag som gillar fruktdamen i backen när jag är ute på pw.

Kommer ut från hotellet och springer ihop med Chantal från Spanien, som jag träffat alla tidigare år jag varit här. Både hon och föräldrarna är på plats. Går ner på stranden vid Apple och vem är den första jag ser, jo Jenny och Jocke med barnen Elna och Elias från förra året. Roligt återseende med hela familjen Winberg.
Lite mat på Sea Bar 😋 och matmarknaden längs gatan 
En massage av Pi Van på Star massage aajajaja, jag fick så jag teg går in och köper en dricka på 7/11 
-oh it's you! Ehhhh jaha?! Det var belgaren som bodde på Apple för några år sedan. Idel kända ansikten alltså. Vi bestämde middag på Nong Bua i morgon.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar