12 december 2015

Sista dagen på Koh Lanta

Vaknar även idag utan klocka och på med skorna. Nöjd!  Gick söderöver och kom in på den södra delen av Long Beach, en ny del jag inte sett. Finns massor av det jag inte sett men jag betar av bit för bit.

Svetten lackar efter 1 timme och det känns underbart att bara dra av sig träningskläderna och i det härliga turkosfärgade vattnet, ja det där som syns bakom min frukost 😎
Eva och Git var på plats en liten stund innan vi sade hej då för den här gången.
Sen var det guppa på luftmadrass hela dagen. 

I ärlighetens namn så är det nog så att Thai Cat, även på kvällen, har mycket barnfamiljer som gäster. Det blir inte att man  får så mycket kontakt, barnfamiljer håller sig till barnfamiljer och varandra av naturliga skäl. Git sade att jag skulle gå en liten bit längre ner så skulle det vara annorlunda. 

Åkte in till marknaden i Saladan, men det var inte den marknaden jag hade i bakhuvudet att jag ville till.
Dags att lämna moppe i Khlung Kung, det är cirka 1 mil. När jag är halvvägs kör ett riktigt Thailandsregn igång. Dyngblöt som en dränkt katt kommer jag fram till lilla shopen där jag köpt frukt några gånger och tänkte - de låter nog mig stå under tak. Jajamensan men kom du in och sätt dig här istället. Det slutade med en timmes thaimassage, vilken otur då...... 😆 Hon var nog den bästa hittills på Lanta.

Moppen lämnad och tillbaka på Thai Cat blev det avslutningsmiddag på stranden, mysigt. 
Dags att packa det sista. God natt! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar