23 december 2015

Lillejulafton på Koh Chang

Vaknar 06.45 wohooo sista pw!!! Här kan vi tala om nedräkning!! Ser fram emot i morgon. Gick söderut igen. 
Frikost och dopp i det turkos vattnet som tyvärr är kallt som vattnet en dålig svensk sommardag brrrr.
Hur kommer man ens på tanken?!
Lilla familjen är på tur hos några bekanta så det är alldeles tyst runt mig, saknar dem. 

Det är en lite mulen dag tyvärr, på slutet av semestern vill man ju ha klarblå himmel hela dagen och varmt, men jag härdar ut och det blev inga fler bad.. Mat är ju ett bra alternativ, idag en liten Red Curry på Apple för 120B.
En tvåtimmars thaimassage hos Pi Van ajajajaj, att inte min kropp vant sig än!!
Det blev en walkingstreet på Larssons rygg idag. 

Mötte Pi Van på väg till jobbet i morse. Lilla hjärtat har långa dagar för att försörja familjen. Gå hemifrån vid 7 och kommer hem efter 22, undrar vad svenska fackföreningarna hade sagt om det. Hon frilansar och får hälften av vad hon drar in alltså 200B, 50kr, för 2 timmars hårt arbete.  Förstår att hon ville att jag skulle ta med henne till Sverige förra året.
Gick upp till det nyöppnade Makro. Fick en känsla av ICA Maxi. Till och med herre med rullator på plats. Makro har mer storköp, för restaurang, hotell och catering. Jag gillar nog Tesco och Big C bättre, men de ligger längre bort.
Pinfärsk fisk erbjuds....
Hade varit gott.....
Idag köpte jag en fin julklapp till mig. Jag ska bo sista natten på Lebua i Bangkok. Ett av mina favorithotell. Det finns bara ett ord wohoooooo. Lebua here I come. Ja det blir inte en 180m2 svit med Executive Club som sist när vi var 4 stycken, men det blir bra i alla fall. Jag brukar ju bo på samma hotell de 2 sista nätterna, men det blir för bra. Best Western första natten är ok. Jag har ju inte åkt runt som förr så det är ok. Lycklig!!
Fick en akut längtan efter räkor i tamarindsås!! Fanns på både Nong Bua och Banpu för samma pris 250B. Kände för att få en trevlig, god middag så det fick bli Banpu. Big mistake!! Fick till slut in 3, ja i och för sig stora, räkor som var sega som en skosula. Det går bra nu!! Och nej, jag betalade inte. De försökte inte ens..... Insåg väl att det var fel kärring hahaha. De sade direkt 30B för min soda. Grillspett på Sea Bar är säkra kort.
Och nu fanns det folk på plats, kul!! Vi bestämde Sabay Bar, med julbord, som förra året till i morgon och jag fick i uppdrag att kolla läget. 

Slut för idag, tack för idag! Imorgon är det julafton.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar