6 december 2015

Marknadsdag i Old Town, Koh Lanta

06.45 riiiiing. Känner mig groggy..... 
Dags för marknad i Old Lanta, som ligger på andra sidan ön. Det är marknad varje dag på olika ställen. Vi körde en längre väg så jag skulle slippa alla backar, känns inte bra alls med dem. 
Eva har tid hos kiropraktor så för henne blev det en blixtvisit men jag stannade kvar själv, trivs alldeles väldigt här. Lyckades hitta sticky-rice med banan o bananblad mmmm så gott! De försvann innan jag hann ta foto oooops. Promenerade runt i den lilla staden som mest består av en enda gata, ja okey då ett par gator är det kanske, så mysigt, men det är helt omöjlig att få fram på bild.
Åt den fantastiska soppan, vi åt för två år sedan, Tom Ka Kai, innan det var dags gör resa tillbaka. 
Östsidan är otroligt grön och fantastisk vacker, men det finns ingen strand det är mangrove. 

Såg en skylt med beach och ja det är väl lika bra att kolla...... eller? Jomen det är väl klart..... Här bor Sea-gypsies och de närde ett litet hopp om att kunna utveckla den här sidan. Men, i ärlighetens namn blir det nog svårt..... Jag var den första som kom idag..... De var otroligt gästvänliga och ville så gärna visa mig stranden. -just 3 minutes. Ja okey då men tar det 10 så.... Ja då skulle jag inte bli att leka med, men de bara skrattade..... 

-Kom här! -Nänänä aldrig i livet! Du tror väl inte jag går där, -Jo kom nu! Det blev en annorlunda promenad på en "bro" över vattnet och i gegga. Ken, som killen kallade sig visade stolt upp små olikfärgade, röda, gröna, blå små krabbor och små fiskar som sprang längs med vattnet. Ohhhh vad han älskade sitt mangroveområde..... Vet inte om jag älskade det lika mycket precis men det var intressant att se. 
- Och så har vi island-hopping till tre öar, billigt. Mmmm lilla hjärtat undrar jag om det hjälper att det är billigt.

Hem och restaurang i ett :)
Jodå, precis här var det jag skulle över.... Förstå min tvekan. Tänk att snava här!! Urk!
Tack för titten o h lycka till!!

Jag lyckades missa elefanterna på vägen ner men nu så.....
Åkte hem med mina inköp och på Thai Cat väntade Eva med två nya kompisar Janeth, kiropraktorn hon var hos i morse och Gunilla, två jättetrevliga tjejer. 
Lite andra adventsfirande hemma hos oss med massor av godsaker
och på det middag hos Em som tillagade allt gott vi handlat på marknaden. Jag säger bara mums.... Det är ingen dietresa jag är ute på. Min White Snapper kom inte med på bilden, som vanligt i Thailand kommer maten efterhand som den är färdig.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar