11 december 2015

Flytt till Long Beach på Koh Lanta

Vaknade utan klocka idag, skönt. Och så har jag flyttat till Thai Cat. Trivs kanon, det är enkelt, billigt men jättemysigt och äntligen har jag fått min bambubungalow 😆
Tog på mig skorna för en avrivning efter flytten. Super att bo nära havet, bara att kasta av sig kläderna och i vattnet när man kommer tillbaka. Precis så som det var på Apple, på Chang, innan de rev och priserna blev över min budget.
Låg och guppade på min luftmadrass, med bara en liten paus för en pad-thai. 
Jag skulle göra mig till och gå en vända på stranden i den härliga solen och helt plötsligt börjar det regna, japp från blå himmel!! Det har i alla fall inte jag varit med om, tror jag i alla fall..... men allt kan hända i Thailand. 
Lyckades få till första solnedgången det här året. 
Och säger hej till Phi Phi öarna
Åkte upp och gjorde rätt för mig med moppen och bokade buss till Krabi söndag eftermiddag. Känns tudelat att åka. Trivs ju bra här..... 

Och vad är bättre då än att gå snett över gatan till Three Sisters. Det var dags igen mmmmmm räkor med tamarindsås, kunde bara inte motså..... Jag hade ju inte räkor med mig som sist men de här är ljuvligt goda de också!! Vilken tur att jag inte visste om Three Sisters för 2 år sedan när jag bodde på Moonwalk, snett emot. Ja den kanske inte fanns då, vad vet jag...... Men risken är att det blivit räkor varje dag och i ärlighetens namn gror jag inte de är någon light rätt precis...... Men det struntar jag i ett stor stycke.....

Avslutade kvällen med en drink...... Mangoshake.... på stranden vid Thai Cat, mysigt med lite "nattliv". Ses i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar