9 december 2015

Fantastisk dag på Koh Bu Bu

Idag blev det både sovmorgon och slappa utan pw. Dags för utflykt till Koh Bu Bu, är av öarna öster om Koh Lanta. 

Hade med två små bananer men ger man lite så vill någon ha mer. Och vad är två små bananer till en elefant, borde varit en hel klase. Den tänkte nog:
-Hörrudu damen, hur smart är du egentligen!
Gunilla och Janeth mötte upp oss nere i Old Town. Kände mig som en hel köksinredning när jag skulle på båten! Shit var det gungade och det var inte precis trappor att gå på. Och jisses vad det blåste vid överfarten!! 
Bu Bu är helt fantastiskt. Helt värt turen! Där skulle jag kunna bo, men inte mer än några nätter.....  Liiiite för lugnt och ingen wi-fi. Det finns bara en resort med enkla bungar för 500-600B.
En dag med mat, massor av skratt och promenad där man kände sig som man hamnat på en Robinson ö, ja i alla fall tills de andra turerna kom. Bara se på fotot, bara mina fotavtryck. Solen lyste med sin frånvaro mest hela tiden men vad gjorde det..... 
Men oj vilka vita ben!!! Dags att börja jobba på brännan lite. Såhär kan vi ju inte ha det.......
En helt fantastisk dagsom fortsatte med soppa i Old Town, ett måste även om jag åt den häromdagen. 
De andra gav sig hemåt över bergen men jag stannade en lite stund och tog sedan den andra vägen och åkte inom Saladan för shopping. 
Köpte  en bärbar högtalare i en annan prisklass än den jag har hemma, det blir bra det här. Och ja tyvärr klarade jag inte att gå förbi.... Det fick bli lite sticky-rice och mango. 
Lycka för en svensk gottegris! Kolla vad jag hittade! Dykshopen med svenskt smågodis, den hade jag alldeles glömt.
Oooops klockan blev visst lite mycket innan jag kom på att det var dags att ta sig tillbaka. Lite i senaste laget, men det gick bra. En dusch och godis så gick ögonen ihop snabbt och lätt. 

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar