2 december 2015

Tillbaka till Thailand

Det går bra nu! Så sent som i helgen satt jag på sängen och konstaterade att:
Tvätt ✅
Städ ✅
Packning ✅
Det var bara ett problem, jag hade inte bokat någon resa........

Satt och velande om 2 veckor till Mexico på måndag morgon, och GranCan en vecka på det, eller Mexico nästa måndag, eller om jag skulle åka tillbaka till Thailand. Eller Bali, där jag inte varit sedan 90-talet. Eller Filippinerna? Tala om I-landsproblem!! 

Sent i söndagskväll blev det till slut Thailand. Och vilken tur inte var det, stormen Gorm slog ju till och Öresundsbron stängdes. Så hade jag valt Mexico kanske hade fått stanna hemma...... 

Men vart ska jag nu ta vägen? Lipe? Lanta? Chang? Tåg? Flyg? Allt bara snurrade?
Hade kontakt med Eva, på Lanta, igår och japp det blir Lanta. Nu känns det bättre. Flyg ner till Krabi och hotell i Bangkok är bokat. Mina I-landsproblem har lättat. Eller rättare är det väl så att olyckorna för två år sedan har satt djupare spår än jag velat erkänna för mig själv. 

Det går bra nu! Eftersom jag har det mesta färdigt, vilket jag aldrig har, och kan ta det lugnt kommer jag av mig helt. Anna kör mig till tåget, det där tidiga tåget som gör att jag säkert ska komma med planet och jag kommer precis lagom när tåget rullar in på stationen. Så ska det se ut. Sätter mig ner och ska ta upp paddan Shit!! paddan är inte med!! Upp och ihop med alla grejor och då börjar tåget rulla....... Men Larsson är Larsson 
- jag måste av!! så de stannar tåget!! Anna höll på att få slaget när jag ringde
-du måste hämta mig! Paddan är inte med! 
För inte kan jag ge mig iväg 4 veckor utan den.

Ja så sitter jag omigen på tåget och hoppas att allt ska fungera. Mycket eftersom det går bussar mellan Laholm och Ängelholm på grund av tunneln genom Hallandsåsen som  äntligen ska bli klar. Vi kommer fram på minuten. Bra jobbat Öresundstågen. 

Qatar levererar också, vi åker på minuten, planet kanon, jag får alla 3 säten för mig själv och maten är ok. 

God natt!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar