24 december 2015

Julafton på Koh Chang

GOD JUL!! 

Vaknar såklart tidigt och går ner till frukost. Tänker sitta och bara njuta. Och det är faktiskt tredje julen jag firar här.......

Killen i receptionen tittar förvånat när jag kommer i shorts, tröja och flop-flop, han ruskar på huvudet och viftar med armarna 
-no waking today?!?!
Men han blev så nöjd när jag fick springa tillbaka till rummet 
-ahhhh you walking!! 

Det blev lååååång frukost, kollade Sabay Bar, jodå de har buffé ikväll. sen var det tid att svetsa. 
Sista dagen ska brännas ordentligt. Trodde jag!! Blåste höga vågor, högvatten eftersom det är fullmåne och jag är på väg härifrån i själen. Rastlös. 

Ville ju så gärna avsluta såhär..
Snabb dusch, på med lilla svarta och dags för min lilla sista dagen rutin som jag jobbar hårt på, latte med chokladtårta. Stolt att jag lyckats gå förbi varenda dag utan att falla. Julafton Larsson, julafton har varit mantrat när gått förbi och när jag ibland till och med gått in och tittat på allt det goda.
Jag bor på tredje våningen precis till vänster om gula skylten
Naturligtvis måste det bli en massage på julafton, något annat går ju bara inte....
I samlad trupp går vi bort till Sabay, och så har de ingen julbuffé!!! Va?!?! Jag var ju och frågade!! Sea Bar, säkert kort. Igen....... Revben är ju lite jul..... Eller?? Men vi hade jättetrevligt i alla fall. 

Inge fick sin julklapp, en t-tröja med texten "Six-pack coming soon" ja vadå han går ju på gym varannan dag. Lite pay-back time var det dags för. Hoppas på bild senare...... Inge har satt lite griller i huvudet på mig..... Litet hus på Chang.......
Försökte om och om igen Face tima med mina älskade små hjärtan. Tea tog på sig sist, underbara lilla liv,
-Farmor, jag ska se till att du får prata med oss alla tre samtidigt. 

Men att överhuvudtaget komma ut på nätet är i princip omöjligt vid den här tiden. Jag menar det är ju inte jul bara för mig... Strax efter 24 fick vi äntligen kontakt. Ohhhhh vad härligt att se och höra dem. Lycka!! Ville ju så gärna tala med Katarima också men som mamma med gäster så var det nog fullt upp. Älskar dig stumpan.
Ja så var denna julafton över......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar