5 december 2015

Long Beach på Koh Lanta

God morgon! 

Dags att ta tag i livet, trots att inte ens insomningstablett hjälpte. På med skorna och ut på 1 timmes pw. Skönt!! Och man lär känna omgivningen på köpet.
Idag har Eva behandlingar och lite att pyssla med men jag är ju mer än van att klara mig själv. Tillbringade dagen vid Thai Cat på Long Beach. Lyckades bränna mig lite, man har väl varit med på 80-talet så det är inget att orda om. Jag har ju till och med Spf 20 och 30 med mig och det fanns inte på kartan då. På den tiden var det svetsarkräm inköpt i Spanien från dag 1 och sol hela dagen som gällde. Känner mig som en vekling nu när jag sprayar hej vilt. Och så äntligen är första latten avverkad.
Eva dök upp fram emot eftermiddagen för ett dopp. Dusch och bort till restaurangen Three Sisters, men det är antagligen inte någon av dem som är systrar. Maten var jättebra, Green curry med kyckling, men räkorna i tamarindsås som Eva åt...wohooo, det blir det nästa gång. Jisses så goda! Ösregnar gör det också, men som tur är går det över rätt fort.
Och det här är vår lilla rumskompis.
Att det blev tidig kväll och en melatonintablett från Eva hjälpte inte, är visst mer jetlaggad än vanligt. Somnade vid 4, men innan dess hittade jag mitt kortisonspray, håll tummarna att jag snart blir av med förkylningen.

Ses i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar