20 december 2015

Vardag på Koh Chang

God morgon världen!

Nu kan man väl nästan säga att det är rutin, eller ovana med 1 timmes pw på morgonen. Att få se så mycket är bland det bästa på de här turerna. Många hälsar nu när de ser mig dag efter dag.

Hemma plockas alla telefonkiosker bort, här sätts det upp nya
Den här elkontakten känns trygg, används av gatuförsäljarna på kvällarna
Gick söderöver och fortsatte 100 m längre än de andra gångerna och där ligger helt nya varuhuset Big C, öppnade igår. Vilket innebär att det ligger nästan snett över Tesco Lotus varuhus. Hur tänkte de här?? 
Men jag blev med världens sötaste stekpanna 89B, lagom för ett ägg och ett rivjärn 59B, don efter person säger väl någon kan jag tänka. Man bör kunna göra zucchini pasta med det..... 😂😂😂 undra om det finns fler tokar som jag som släpar hem en stekpanna??  Lite Kopiko karameller på Tesco Lotus och sedan dags att gå tillbaka.
Vågrätt läge hela dagen, men kallt i vattnet så morgondoppen blev det enda idag.
Massage hos Pi Van 1 timme och red curry på Apple som var riktigt god.
Dags för lite fix av naglar. "Nagelterapeuten" blev glad att jag kom tillbaka, 
-oh madam you come back! Japp det gör jag, naglarna blev inte som hos Eva, men det är ju inte det lättaste, hon är ju ändå en av Sveriges bästa. Men de blev ok. Vänta ett par veckor till går bara inte.

Men, jag börjar med ett men och en varning. Hon hade totalförstört en svensk flickas långa, till midjan, tjocka hår totalt. Hon såg inte klok ut. Det var världens bråk där hon ville ha sina pengar och la fram hot om att kalla på polis. Där blev jag inblandad, såklart, hon bad mig tala med flickorna när jag väntade. Flickan hade visat en bild på hur hon ville ha det, så som unga tjejer gillar, det ser ut som en lång utväxt tycker jag. Övergången ska flyta och här var det skarpa breda raka linjer. Och en del underhår grått, dött. 

Som tur lyckades de hitta pappan på stranden, som blev vansinnig såklart. Men slutet gott allting gott, hon gick ut utan att behöva betala, men som en syn för gudar...... Dyrköpt läxa. Med andra ord, var försiktig med att bleka/färga hår bara sådär. Antagligen självlärd...... Via Youtube eller av de runt omkring.

Här gäller inte som tjejen sade 
-det heter ju att kunden har alltid rätt. 
-Mmmm lilla hjärtat det är i Sverige, nu är vi på andra sidan jordklotet och här har alltid thai rätt. 
Att hota med polis är också populärt, de vet att det skrämmer oss, men de vill inte heller ha med polisen att göra. 

Så var det äntligen dags för mig då. Det första hon gör är att plocka fram tvål och vatten och tvättar mina händer, wohooooo Larssons utbildning förra året gick hem!! Snabbt går det och hon lämnar till och med över så att jag får fila lite själv på formen. Förra året blev hon ju skitförbannad på mig. Jag visade henne hur hon får till så som jag gillar och hon såg glad ut och gjorde likadant. Hon har också skaffat en massa pulver och dekorationer sen sist, fick väl lite inspiration kanske. Alla nöjda och glada för 800B, ca 200kr.
Har ju haft en liten fundering sen Lipe 2010 att tatuera en lotusblomma med barnbarnens namn i, men har fegat ur varje gång. Nu ska de rita upp en hos tatueraren mittemot, så får vi se. Där träffade jag ett jättetrevligt svenskt par som bor på Apple. Båda höll på att tatuera sig, jättefint. 

 Ja det var den dagen det. Det går undan och snart är det dags att åka hem. Frågar mig själv, vad ska jag skriva? Jag gör ju inget eftersom jag inte reser runt. Men se det blir en del i alla fall. Kanske lite mer vardagshändelser...... Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar