13 december 2015

Bye bye Koh Lanta!

Vaknade utan väckarklocka, tidigt, men ingen pw idag. Mina kläder skulle aldrig hinna torka innan det är dags att ge sig av. Men det finns inget som säger att man inte kan ta en pw längs stranden 😆eller hur? 😅 och höften höll! Det är ju så med gamla damer att det brister lite här och där.... Och höften är ett problem när det sluttar.
Lite frukost på det mmmm så gott....lite sol.... lite bad....lite lunch... lite mer sol..... lite mer bad..... Och sedan kom dagens höjdpunkt. Man måste ju hitta anledningar att fira, eller hur? Så idag firar jag 3 advent och lucia med lussebulle, pepparkaka och en otroligt god latte. Det var tyst som i kyrkan hos Larsson..... Andakt. 
Sade till en av killarna att jag ville ta kort på lite personal, det blev total uppslutning, de kom springande från alla håll. Vilka härliga människor! Det var nästan så tårarna rann när de kramade mig hej då...... Jag tror nog att jag kommer tillbaka hit igen 😎
Satt i receptionen och väntade på mini-vanen 
-lugn den kommer, thaitid.... 
Fick förklarat för mig att det är 15.30 thaitid som den kommer. Alltså inte som jag förklarade att i Sverige så rullar den in 15.29 och går 15.30 hahahaha. Jajajaja i värsta fall får jag väl checka in igen..... 16.10 rullar vanen in. Vågade inte boka flyg, tänkte på vanen som körde ifrån mig på Chang för några år sedan. Men det löser sig när jag kommer till Krabi. 
Nu sitter jag på väg till Krabi med ett berg av väskor som grannar. Det blir nog bra det här..... Jag är i alla fall på väg..... Jahapp klockan är 17.30 och vi har precis klarat av båda pråmarna över från Lanta. Det byggs en bro vid den ena överfarten, kommer underlätta ordentligt. Det går bra nu..... Det är tur man har semester..... 😎😆
Sitter i lugn och ro och bara låter tiden gå. Kan undra jag var det blir jag kommer bo inatt i Krabi Town? Men oooops vi stannar visst först vid flygplatsen!! Och nu sitter jag på 19.55 planet till Bangkok 😎 som det kan gå..... 
Shit! Här gick det undan och dyrt blev det, men det fick bli så, jag kan ta det lugnare i morgon bitti istället. Kan ju trösta mig med att jag tog mig ner för 120kr så sammantaget är det ok. Visst hade det varit kul att gå på marknaden i Krabi Town de har ju så mycket gott att äta, men det finns det i Bangkok också. 

Tror jag för första gången ska ta mig in till Kao San Road, backpackergatan nr 1 som egentligen inte är min grej. Eva brukar bo på D&D så jag tror jag tar mig dit. Det ska tydligen gå att boka biljetter till Chang och åka direkt därifrån för runt 450B. Hoppas det lyckas. I annat fall får det bli Victory Monument istället. För 300B plus väska, om de inte höjt sedan sist. Och då kommer det till taxi på Chang. Det verkar som Larsson är på väg back-on-track. Snabba vändningar alltså.

Buss finns in till Khao San från Don Mueng för 150B. Incheckad på D&D och biljetten inköpt till Koh Chang i morgon klockan 9, Thai tid. Från Khao San till piren kostar 450B och till hotellet 550B. Börjar bli gammal, jag bokade till hotellet. Ja fast jag inte vet var jag ska bo......

Dags att ut och trängas med allt partyfolk för att få något att äta. Blev mat på stående fot och en 30 minuters fotmassage, ångrar redan att jag inte tog en timme men klockan är 24 och gamla damer bör gå och lägga sig. Så bara därför blev det en nackmassage och pedikyr innan jag var klar. 
Dags att göra ett försök att somna.....😴 antar att det kommer gå sådär.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar