2 december 2015

God morgon från Doha!

Men det där med att sova..... det är inte min grej.... 

Qatar har ny flygplats sedan jag var här 2010. Stor och fin med mycket shopping. Önskar jag hade en större plånbok med mig. Det ser lite roligt ut på Ankomst/Avgångs tavlorna, alla plan är Qatar. Det är lite Oliver heaven här, en PSG butik och en med Barcelona. Tänk vad han hade varit lycklig och dyrt hade det blivit hahaha.
Tre timmars väntan blir fyra, det bjöds omgående på frukost. Skräp att jag inte tog foto på århundradets dyraste, sämsta frukost. Äggröra, 1 korv, lite bönor, 1/2 croissant, en fröbar, en liten påse med fröer och en dricka skulle vara värt 30€ yes, 300kr man fick inte ens en kopp kaffe till. Det är nog dyrt i Qatar.... Tyvärr missade jag foto.

Fem timmar blir sex, sju och efter åtta är vi äntligen på G. Måste villigt erkänna att nu är jag trött på Doha. Men, förra årets resa blev färdigbloggad och Turkietresan är också en bra bit på väg. Alltid något.

Nu sitter jag på en Airbus A380 som är superfin, synd att de inte uppgraderar mig till andra våning hahaha. 

Det blev en sen natt.... Kom ut från flygplatsen strax efter 1...... Uhhh så trött. Lyckas hitta en taxi, shuttlebussarna till Don Muang slutar 24.00, som kör på mätare. 

Bokade ett hotell, bara rakt av som skulle ligga nära flyget. Både taxi chauffören och jag sade ojojoj när vi körde dit hahahah. Men i ärlighetens namn så var det en av de skönaste sängarna jag legat i i Thailand. Det var varmt! Släckte 3.30

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar