29 januari 2012

EN DAG I KOH LANTA

Det är riktigt trevligt med en dag i civilisationen emellanåt :)


Jag hyrde en motorbike igen. Det kostar hos de flesta 250 Bath för 24 timmar, så klart att man kanske kan hittar billigare någonstans. Det som känns lite olustigt är att de behåller passet under tiden man hyr. Den är heller inte försäkrad utan händer något kan det kosta massor. Kolla i kontraktet är ett säkert tips. Det börjar också bli vanligt att man anklagas för att ha skadat fordonet och tvingas till bankomaten för att ta ut pengar, jag antar att ni vet vad den typen av organisation heter.


Jag ville gärna se lite och till en strand och att åka taxi kostar enkel resa från Saladan till Klong Dao kostar 100 Bath, så enkel matematik säger att motorbike lönar sig.  

Vy över takåsarna från mitt hotell.
 Jag körde längs med västkusten och och var på lite olika stränder. Lite samma, samma i det stora hela. Det var en strand jag kunde tänka mig att vara på, den var liten och fortfarande relativt orörd. Kommer jag hit igen kommer jag nog bo där. Men vad den heter hmmmmm men den ligger i alla fall vid Pra Ae Beach.
 Här är den mysiga stranden.
 Detta är Klong Khong Beach
 Ett jättefint ställe från början, undrar om man aldrig renoverat efter tsunamin? 
 Vy längs med vägen
Och så började det regna. Duscharna har inget att hämta jämfört med de här regnen....
 Hittade en marknad på vägen tillbaka
 Mmmmmm marängsmet
Kolla in det här, tänker inte prova.... 
Larver, kackerlackor ja allt vad det nu kan vara....
 En lite äldre men användbar apparat
 Squid
 Majs blev det så klart, favorit i repris
 Chokladdoppade jorgubbar, mums
Min kompis under dagen, visst är det söt. Jag skulle kunna tänka mig en hemma.
 Här hyrde jag och det fungerade bra.
 Så här heter mitt boende
Detta blir ett kort inlägg för nu är det dags att dra vidare till Koh Kradan. Iväg till båten...... Ingen internet där inte :D och ljus bara ibland :D


Vi ses


Kram


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar