31 januari 2012

SNORKLING HELA DAGEN PÅ KOH KRADAN

Skam den som ger sig :) Marzia och hannes man Enore, som jag lärde känna på båten, kom inom och jag följde med dem för ett nytt försök med snorkling. De är båda två urtrevliga och riktiga snorklingsfantaster.

Idag fick Marzia äran att skriva i sanden :) mina fötter i sanden får jag väl klara själv senare.
 
 
Snorklingen är faktiskt riktigt bra. Den är inte jordens bästa men ok. Det är synd att jag inte har en vattentät kamera. Gjorde ett försök med min vanliga i en sådan där plastpåse som ska funka. Bilderna blev inget vidare, lyckades bara få den här något sånär tydlig. Vattentät kamera = nästa investering??
Det här trevliga paret har en restaurang och några bungalows till "hyfsade" priser, från 1000 Bath, och riktigt god mat. Jag fick gå med ut i köket och tala om hur jag ville ha min mat. Det blev riktigt bra.... Fisk med helt vanlig sallad....
 

 Tänk vad man gör för lite mat :D
Den här Italienska restaurangen Kalume vill jag lägga ett varningens tecken för. Jag beställde på deras rekommendation, jag gick ifrån principen, lasagne och fick efter en timme jordens äckligaste canneloni urk...... Marzia och hennes man, från Italien, ville inte ens provsmaka... det säger väl allt
Allt för idag :)


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar