16 januari 2012

RAILEY BEACH OCH PHRA NANG

Ny båttur till Railey Beach och Phra Nang som anses vara en av Thailands vackraste stränder,då får vi ju undersöka hur det står till med det.
 
Jag kom till Railey som är det västra stranden med lite dyrare boende. Vill man sedan till den östra sidan, med som det sägs lite billigare boende, såg inte så billigt ut där heller :) korsar man genom buschen tvärs över. På östra sidan finns ingen fin strand men däremot har den många klättringsmöjligehter för den som tycker om det. Vill man sedan vidare till Phra Nang fortsätter man längs med vattnet och in emellan bergen. Klart. 
Railey Beach.
 
Den här vägen följer man när man skall korsa över till östra sidan.
 Inte så lite söt tycker i alla fall jag.
 Vad säger ni om den här traktorn?
Phra Nang Beach. Ja, stranden är vacker, det tycker jag och halva Skandinavien. Herregud säger jag bara, det pratas mer svenska här än i Sverige.
 Precis när man kommer till Phra Nang, till vänster, ligger en grotta för fruktbarhetens gudinna.
Ja ni ser helt rätt!! 
Snorklade ut till den här ön. Allt är precis dött! Inte en enda korall inte en enda fisk!!! Hur tragiskt är inte det.
Behövde inte gå hungrig idag heller ;)
Satt bredvid ett svenskt par med 3 barn från Hässleholm. De berättade att polisen tagit fast en svensk-libanesisk misstänkt terrorist i Bangkok men att en lyckades fly. Ja vad ska man säga. Det är så trist att man inte kan leva sida vid sida med respekt för varandra. Jag är bara tacksam att de inte lyckades. Misstänker att Grand Palace, som jag var på, låg illa till om de hade lyckats med alla turister som finns där.
 
Klättervägg
"Vägen" mellan Railey East och Phra Nang
 
Railey East
 
 
En svensk elektrikers dröm/mardröm ;D
Tillbaka i Ao Nang gick jag till samma restaurang som igår och åt pizza. Vad gör man inte för lite wi-fi. Min kära "hyresvärdinna" svarade mig när jag frågade när wi-fi kunde tänkas bli fixat -it is not important for me, med minen :( skitstövel!!!Det borde ju vara att det som är viktigt för dina gäster är viktigt för dig...... Ja ja det är väl I-landsproblem antar jag.


Slut för idag tack för idag :)


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar