9 januari 2012

ON MY WAY TO PHNOM PEHN

Ja så var det dags att lämna Siem Reap och Bopha Angkor Hotel. 


Gick iväg och köpte bussbiljett till 9.30 och gick sedan runt och tog några sista kort på mysiga Bopha som jag kommer sakna. Jag har verkligen trivts i Siem Reap. 
 
  
 
Bye bye Bopha.
Resan Siem Reap - Phnom Pehn ska ta 5-6. Blev hämtad 9.00 av en van som körde stan runt och plockade upp resenärer för att sedan släppa av oss vid en buss. Vad bra vi kommer iväg i tid!! Ha ha, vi skulle först till bussterminalen och byta buss igen. Så strax efter 10 gav vi oss iväg. Jag vet inte varifrån jag fått att vägarna i Kambodja är bättre än i Filippinerna, big mistake.... Det är de inte..... Resan tog ungefär 8 timmar :( Jaja det går ingen nöd på en genom att sitta på en buss och man får ju se massor av det dagliga eftersom det går så sakta.
 
 
 
Framme i Phnom Pehn följde jag med 2 engelska tjejer som bokat boende via nätet, ja jag blev aldrig färdig att boka trots allt letande. De hade plats till mig också på Sinh Foo Guesthouse för $25 natten. Helt ok med en terass med utsikt mot floden på samma våningsplan som jag bodde. Där blev det mat, red curry chicken som var riktigt god, och uppdatering av blogg. Här gäller samma som i Ho Chi Minh, inget uteliv efter att det blivit mörkt. Jag har uppnått åldern att jag lyssnar på den biten i alla fall ;D
Slut för idag tack för idag :)


Kram kram


Bitte

2 kommentarer:

  1. Åååh va fina bilder !! <3
    puss o kram ses i imorgon!
    / ullis, Linda, Alice & Erich

    Hitta oss på Facebook:
    Ulrika Thell
    Linda Thell
    Alice rose Smith
    Erich Thell

    SvaraRadera
  2. Tack för det!!! Ser verkligen fram emot i morgon :) kram kram

    SvaraRadera