18 januari 2012

EN HELT VANLIG DAG I AO NANG

Fick mess att både Ullis och Linda varit dåliga i natt, stackare..... Bara att hoppas att de kryar på sig snabbt. Magsjuka är aldrig roligt. 

Jag blev sittande utanför min "bungalow" och talade med grannen, en tjej från Tyskland, som varit ute och rest i nästan 2 år, med undantag för några korta besök i Tyskland. Är det så  jag ska leva som pensionär tro??? Det vore inte så dumt ;D Då kommer den här lilla sötnosen framflygande.....
Även om det är skönt att bara sitta på en stol och göra ingenting så har jag svårt att sitta still. Nej lite sol måste det bli. På vägen ner hittade jag Canomcrok, stekt cocosmjölk. Helt ärligt, det var inte speciellt gott, men nu har jag provat det också :)
Det fick bli Phra Nang igen, det ligger närmast och tar bara 15 minuter ut och kostar 200 Bath ToR. Sol, bad, grillad kyckling, grillad majskolv och ananas-shake..... Det går ingen nöd på mig. Ja det skulle väl i så fall vara att jag chansade på massage på stranden och fick jorden sämst omgång :(

Utsikt mot Poda Island.
 Railay Beach
Phra Nang 
Ullis hade fått tips om att de här bladen, växer ofta i strandkanten, kunde användas om man blir bränd av en manet. Man tar ett packe med blad och blandar, helst med cocosmjölk, men det kan ju hända att man inte har med sig bara sådär, annars med rent vanligt vatten på flaska. Gnugga allt så blir det som en salva och lägg på den brända delen. Väl testat enligt dem och det funkar.
 
Blev omigen sittand med grannen och filosoferade om livet i största allmänhet. Då kör jordens tropiska regn igång. Jisses vad det regnade.... och åskade och blixtrade utan dess like...... Kan undra om de vet vad åskledare är? Skulle inte tro det :D Det blev för en gångs skull en tidig kväll :)
Idag blev det inte så många foto, men så blir det lätt när man ligger stilla på ett ställe och gör mest ingenting :D


Kram 


Bitte





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar