20 januari 2012

MED RISK FÖR ATT BLI ENFORMIG, PHRA NANG

Började dagen med att äta frukost tillsammans med min granne, som heter Astrid förresten. En latte mmmmm hur gott kan det vara egentligen. Jag har ju inget stort kaffebehov men en latte är bara sååå gott ibland.
Med risk att bli enformig åkte jag ut till Phra Nang igen. Vadå, spelar roll??? Idag var det riktigt lågvatten så jag gick ut till ön, där jag snorklade första gången jag var här ute. Passade också på att simma i lagunen som ligger direkt till vänster när man kommer från Railay. Så härligt, mycket mer klart vatten än på övriga stranden. 

Oh vad jag njuter :) Jag kan ligga i all oändlighet och bara flyta i det riktigt salta vattnet. Känns som en enda stor floatingtank. Och tänk, äntligen börjar jag få lite färg. Hur skulle det se ut att komma hem som en magsjkuk albyl efter så lång tid???  ;D

Vad tiden går fort!!!! Jag hade med ett gäng böcker och har bara hunnit läsa en.... Tala om att ha fullt upp....
Det är blött här också ;D Ser ni min fina franska pedikyr? :)
 
 
 
 
Det är många som hoppar från den här klippan, gör inte det!!! Det gjorde en svensk kille och skar upp fötterna fullständigt och fick, i så mycket ilfart det nu går från en strand som bara nås med båt, till sjukhuset. Bara tanken att många också gör kanonkulan......
 
 
 
Kort tagna från den lilla ön en bit ut. 
 
"Hem" igen och slappa lite. Astrid skulle i väg på massage och varför inte? Jodå jag är inte den som är den när det gäller massage. Talade om att jag ville ha strong massage, då bytte de tjej :D jösses vilket mesande och jag är lite trött på det, så den här gången sade jag ifrån. De tänkte nog att hon ska få så hon tiger, för in kommer en tjej som liknar henne jag hade i KL för 2 år sedan. Nu talar vi massage!!! Jag ska tillbaka i morgon :) Avslutade med lite fotmassage i 30 minuter. Allt för 450 Bath cirka 100 kronor.
  
 
 Jag kom på att jag inte ätit sedan i morse och såg till att åtgärda det. Då kör det igång att regna något kopiöst igen, och inte slutade det heller :D Av med skorna, vill ju inte förstöra dem ;D och sprang som en skållad råtta.... Det inte bara regnade det blixtrade och jag var skiträdd på ren svenska.... 


Ja det var den här dagen det, börjar bli riktigt redo att flytta på mig. Ska kolla runt lite i morgon.


Kram kram


Bitte 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar