17 januari 2012

ISLAND-HOPPING PÅ PHI PHI

Dags för Island-hopping. Det som är bra med de här turerna är att de hämtar och lämnar en på hotellet, man behöver liksom inte bry sig, vilket kan vara skönt ibland, säger jag som är så anti anordnat ;) Jag kommer inte skriva så mycket utan bilderna får tala lite för sig själva.

En latte ger i alla fall en bra början på dagen.
På väg.......
Jag undrar om inte det här blev lite av en favorit hos mig, vilken underbar strand. I och för sig kanske inte bästa snorklingen men otroligt vacker. 

Nästa stopp var Maya Beach, Phi Phi Ley som är känd från filmen "The Beach"  med Leonardo DiCaprio. Som ni ser sån är det mycket folk som vill dit och titta. 
 
 
 
 
 
Lohsamah Bay, Phi Phi Ley. Äntligen var det dag för snorkling och att åka in i den underbara lagunen.
 
In i lagunen
 
  
Fantastiska droppstensgrottor
 
Viking Cave, Phi Phi Lay 
 
Phi Phi Don, partyö, och dags för lunch. En buffé med massor av olika rätter, helt ok.
 
 
 
 På väg över till andra sidan ön
 
 
 
 
 
Monkey Bay och dags för dagens både sista snorkling och stopp. Massor av fisk, med lite hjälp av bröd ;)
 Dagens guide som var helt slut när vi kom tillbaka. Amatör ;D
 När jag kom tillbaka hade vi fått wi-fi!!! Wohoooo Hur glad kan man bli??? Talade om att nu har de en happy guest :D Surkärringen såg lite nöjd ut i alla fall. Tänk nu kan jag äta var jag vill utan att behöva titta efter wi-fi.....


Men först skulle trasig nagel fixas. Om Bangkok var katastrof är det inget emot detta.  Hon hade inte en susning om vad hon höll på med. Kan alltså bara hålla tummarna för att det jag har håller i de 3 veckor som jag har kvar på min resa. Passade på att ta pedikyr, fransk med lite silverglitter längs kanten, av en annan tjej när jag ändå var igång. Det blev så fint såååå. 


Efter det lite "Green curry" chicken som fick det att brinna i munnen mmmmm. Satt och uppdaterade till 04.00. Där fick jag för att jag tjatat om wi-fi hahaha.


Det var allt för idag det.


Kram kram


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar