27 januari 2012

STRANDAD VAL PÅ KOH JUM

Idag kom Travis på eftermiddagen för vår meditation så jag skulle kunna tillbringa heeeela dagen i solen. Och idag var det stekhett….. Låg mest som en strandad val i vattnet. Man kan bara njuta.
De senaste dagarna har jag talat en lite med ett jättetrevligt svenskt par, från bungen mittemot, som varit runt mycket i Thailand, och jag fick några tips. 


Ägaren till Andaman har de sista dagarna varit på mig om -You go tomorrow?? Så jag känner mig nästan inte önskvärd och har bestämt mig för att jag åker vidare i morgon. Jag är ju som ni vet inte den som är den, utan jag sa att jag skulle åka vidare och fick svaret -oh You go tomorrw? och då talade jag om att jag upplevde det som att det var det han ville. Han såg mycket förvånad ut och bad om ursäkt. Det var inte alls så han menade utan jag var såå välkommen att stanna. Men, det är dags för mig nu. 


Efter en het dag på stranden och meditation fick det bli en tur på motorbike igen. Jag fick smak på det ;) Har hittat internet på lite närmare håll, det finns på Golden :P det går inte fort, men långsamt. Hon är till och med billigare, 100 Bath för en timme, ett riktigt fynd alltså. 


På tillbakavägen stannade jag vid restaurangen där Christy och jag åt häromdagen. Tjejen där är så otroligt trevlig och talar utmärkt engelska. Hon sätter sig ner och talar om vad som finns idag. Jag hade ett tufft val, det blev squid igen :D Maten var helt fantastisk och kostade 50 Bath. Jag kommer verkligen sakna deras mat. 
Tillbaka på Andaman finns inte mycket annat att göra än att sova så det fick det bli.


God natt!!


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar