11 december 2014

Träningsläger på Koh Chang

05.45 skräller klockan alldeles väldigt men det finns ingen återvändo. Det är på med skorna som gäller. Kompisen väntar ju...... Trodde jag...... Madame, som jag kallar ägaren eftersom jag inte vet vad hon heter, ska åka till Trat och då måste Nonee, ja det är så det stavas inte Noni som jag skrivit tidigare, vara kvar..... Nej, nej, nej...... Jag som var så trött. Känns som jag är på träningsläger nu 😃

Går i alla fall bort till backarna och mitt i backen möter jag en av militärerna med en hund och han tittar uppfordrande på mig
-looking?
-walking, och visar med handen upp och ner för backen, ok?
-yes 
Vad bra! Det verkar vara ok att jag harvar runt här!

Men se det är inte bara militärerna som ska holla koll på mig. För köra backar var inte det lättaste idag inte. Två vakthundar, ja inga kamphundar precis, håller koll på mig. De skäller hej vilt på mig första gången, bäst att ta det lugnt med dem. Men för varje varv så går det bättre och jag kan gå längre och längre ner. Skönt! Jag lyckades flörta in mig hos dem i alla fall.
Den här lilla Sötnosen mötte jag på vägen, den skulle jag kunna ta med mig hem......
Förstår ni hur tidig jag är? Inte ens frukttjejen är på plats när jag är på väg tillbaka......
......och gatorna är fortfarande nästan tomma.....
Min söta Nonee väntar på mig med frukost när jag kommer tillbaka. 
Sen är det som vanligt inte många knop som görs under dagen...... Sol, bad, ja mycket guppande på den där madrassen. Och helt plötsligt kommer Inge, som kommer från Halmstad och som också bodde på Apple förra året. Kul! Jodå de flesta som var här då kommer snart att dyka upp igen.
Massage hos samma som igår. Då var hon jättebra men idag inte alls. Igår var det 
-ojojoj  you come back tomollow. Och nu gjorde jag det, i två timmar. Och så känns det som en västanfläkt. Viftar förbi mina problemområden..... Men eftersom jag är den jag är sade jag ifrån. De vet ju inte vilken kärring de har att gör med 😜 Ägaren, en schweizare såg till att jag fick en extra halvtimme. Hahaha nu skulle hon allt visa mig vad hon går för....... Lovar ägaren att vi ska talas vid först nästa gång så ska han förklara för henne.

Inge har motorbike, nejdå mina vänner jag kör inte!, så vi åker söderöver. Lite solnedgång vid Privilege Resort, där Inge bor, och sen vidare till Kai Bai innan vi kör tillbaka till Klong Prao och den del som ligger vid floden. Vi tar middag hos engelsmannen på Möetleys, eller något sådant heter det.
Tillbaka till Apple där jag träffar Nonee. Vi talar lite om vart jag ska ta vägen efter mina tre nätter på Apple, min budget är ju inte den bästa efter all sjukskrivning det här året. Hon får en ide och tar upp telefonen. Hon förklarade visst för honom att hennes vän, en svenska som hon brukar träna tillsammans med, behöver boende. Helt plötsligt frågar hon mig
- mötte du någon i backen när du tränade?
- ja det gjorde jag 
- det är han som är min vän! 

Världen är lite. Jodå han skulle kolla upp om deras bungalower är lediga. De ligger ju lång bort men hon lovar att sova där tillsammans med mig vissa nätter och alltid köra mig tillbaka. Kan man ha en bättre vän här? Tror inte det. Och trygg borde jag ju vara, med en hel hop militärer som vaktar mig. Vi får se.....

Marsch i säng. Och ingen klocka ska ringa i morgon bitti,! God natt!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar