15 december 2014

Båtutflykt från Koh Chang


Idag är det utflykt!! 

Men först av allt upp och ut på pw 7.00. Jajamensan jag jobbar på kondisen.
Inte ens en utflykt stoppar mig 😜 och frukttjejen har inte hunnit öppna...... Det är tull att vara tidigt ute. Men som tur är så är motorbike killarna med sin mat ute tidigt.
Hinner med lite frukost innan det är dags att ge sig iväg till Apple för att möta upp Jenny, Jocke med barnen Elna och Elias plus Mats, en kille vi lärde känna häromdagen. 
Vi tar en taxi till Chai Chet och går bort till den lilla söta båten som Inge har ihop med ett par andra svenska killar.
Vilken härlig dag!!! Ja det var väl lite tveksamt om vi skulle gå ut eftersom det blåste en hel del. Men det är bara att ge det ett försök. Fulladdade med mat till både oss och fiskarna ger vi oss iväg...... Efter en hel del guppande var vi ute på en liten ö där vi var ensamma stora delar av dagen.
Vi tillbringade flera timmar på ön, mest i vattnet, innan solen försvann bakom ön och det svalnade på lite.
In till Klong Prao. 
Lunch på Tiger Hut. Åt en Fried Rice Penang som inte var att leka med mmmmm så god och en liten ananas-lime shake på det. 
Klämmer ur mig
- här kan jag tänka mig att bo!! 
När Inge kontrar med
- henne kan vi inte ta med på fler ställen för hon kan tänka sig att bo överallt och hon har flyttat tillräckligt nu........
Bumgalow för 600B
På vägen tillbaka åker vi in på floden, här är så mysigt. Där kan jag tänka mig att bo!! Ja faktiskt är det så att hade jag inte haft min motorbike olycka förra året så hade jag flyttat dit ett par dagar.
Vi fortsatte längre in på floden och stötte på elefanter som varit nere och tagit sig ett dopp. Synd vi missade själva doppet men vi fick i alla fall se dem.
Det här stället hade jag funderingar på att boka till julen.....

Trötta, mätta och otroligt nöjda åkte vi tillbaka till WSB. Var bortom Apple och träffade Noni innan vi, Inge och jag tog lite lätt att äta längs vägen. Det fick bli en tidig kväll.......... 
Somnade ovaggad kan jag lova. Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar