9 december 2014

En alldeles egen cooking school på Koh Chang

Powerwalk och lite backar på det så känner jag mig så nöjd så. Ja i alla fall tills jag, i backen, möter en av militärerna som springer upp och ner.....

Köper den vanliga frukten, soppan och sticky rice. Sedan blir det vågrätt läge nästan hela dagen......
..... Ja förutom att jag varit ute i köket på Sea Bar och styrt upp matlagningen då förstås. Egentligen ville jag bara se hur de verkligen gör så att jag kan fortsätta mina försök hemma att få till den ultimata rätten.
Voilà sådär ja nu var den på plats igen, bättre än någonsin 😜 Äntligen spicy så det passar mig
Tar en tur till Apple och bestämmer mig för att i morgon flyttar jag dit tre nätter. Andra rummet från vänster på våning två ska det bli. Det är väl utprovat..... Jag har gått runt och testat så att jag kan se havet från sängen när jag vaknar. Så är det att ha kontakter. Jag hade hoppats på att bli deras allra första gäst men en tysk hann före. Ser fram emot mina nätter där. Även om det är låååång över min budget.......
Avslutar dagen med två timmars massage igen, det var ett tag sedan sist, flera dagar.
Ja det var vad jag trodde, att jag avslutade dagen alltså. När jag kom in på Apple för att titta efter Noni och höra om vi skulle pw i morgon kom jag rakt in i en liten invigningsmiddag de hade för några vänner.  Det var inte lönt att försöka tacka nej inte..... Men det var jättegott!!! Och ja det är väckarklocka som gäller i morgon bitti.
Sista natten på Sang Arun, som i och för sig har varit riktigt bra och mysigt på alla sätt. Men jag kände mig inte riktigt hemma där.

Så natti natti, ses i morgon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar