8 december 2014

Shoppingrunda på Koh Chang

 
Måste säga att jag överraskar mig själv med min ihärdighet. Idag var det backar för hela slanten, ja förutom att jag ska ta mig till backen såklart. Synd att det inte går att visa hur brant och lång den egentligen är.
Vacker utsikt, man får visst inte fota här eftersom det är militärt område.....
Frukttjejen precis som vanligt
Och frukosten serverad
Njuter av den här utsikten hela dagen
Apple börjar ta form, även om de fortfarande har massor kvar att göra
Ännu en gång följer Noni med för lite mat. Vi delar systerligt på nudelsoppa och pad thai vilket inte gör en fattig på den här restaurangen. Notan slutar på 80B, för två....... Och det är ju en av de få restauranger som får godkänt av henne. Här kan man också, till skillnad från många ställen, få det riktigt spicy 😜
En av de godaste pad thaierna jag ätit.
Efter maten åkte vi till Klong Prao, cirka fem km bort. Dags för shopping, ja i te turistshopping alltså utan restaurangshopping. Här är det inköp av fisk osv.
Det här är vännen som äger restaurangen vi precis åt på. Hon tillverkar något som de kallar tuggummi. Ja jag vet inte jag om jag skulle kalla det för det. En liten klick av vardera smet och vad det nu var som mosades innan det rullades in i ett blad. Och puts in i munnen... En stor klump så kinderna stod rakt ut som på en hamster. Och nej tack, jag ville inte prova. 
Någon slags verkstad......
Avslutar med en passionsfrukt shake som var så god.
Tänk vad tiden går fort!! Natti natti




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar