5 december 2014

Andra dagen på Koh Chang - kungens födelsedag

Klockan ringer 05.45. Ja helt rätt!! På med skorna och iväg. Jag ska villigt erkänna att det var tungt att gå upp 😒 men det var inget att be för, Noni är uppe redan klockan fem..... Men det är klart, jag har semester och det har inte hon hahaha.

Vi åkte bil bort till backen där hon brukar gå. Lite käckt klämmer jag ur mig att - oh den backen känner jag igen, där har jag gått.... Oooops det var visst militärt område..... Men eftersom hon känner en person som jobbar där får hon gå där, men inte obehöriga....... Jajaja dum turist som inte fattar.

Det här är Noni i träningstagen.
Här har vi kommit upp till det jag, förra året, trodde var ett tempel. Kunde inte vara mer fel, det är ett monument för kungen. Noni berättade om de olika kungarna och vilka som tillsatts. Thailand har manlig tronföljd och har inte mannen åldern inne eller det finns någon prins går man vidare och utser någon inom närmaste familjen. Idag är det kungens födelsedag och det firas stort. Alla thailändare ska bära gul t-tröja för att hedra honom.
När man tränat är det mat som gäller. Nu minsann ska det ätas thaimat på riktigt. Ojojoj så gott och med massor av chili 😜 40B per rätt
Lite sol på det så blir det bra 🌞
Äntligen!! 
Eftersom det blev lite tokigt igår med massagen så fick det bli ytterligare en timme thaimassage och lite pedikyr på det. 
Kunde bara inte låta bli, mango med sticky rice. Lite färgglatt till skillnad mot de vanliga.
 Personalen på Sea Bar firade kungens födelsedag ordentligt kan jag lova. Jösses vilket liv utanför min dörr. Går ut och tittar vad som står på och plötsligt smäller det som sjutton, en kille som slå sin fru/flickvän. En liten tjej kommer, ser förtvivlad ut när hon får syn på mig, och ber om ursäkt. Ja det hjälper inte, i morgon flyttar jag. De är två till att leda bort killen som är helt radarstyrd. Usch!! Kan det inte bli morgon snart!!

Det var den nattsömnen det 😒 kram kram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar