22 december 2014

Äntligen sommarvärme på Koh Chang

Ja det är lika bra att gå på det igen!! Så skorna åker på och ut, men snart mycket snar ska det bli en vilodag eller två.

Ut långs med vägen och längre bort än någonsin. Tar lite thai frukost, är lite wild and crazy och tar beef. Men oooooj så starkt, det var knappt, men bara knappt, jag kunde äta upp det. Kan man få brännblåsor i munnen av chili tro? I så fall ligger jag nog nära.......
Biljetten till Bangkok inköpt. Hotel till Hotel för 650B. Vi får se hur det går den här gången. Har i färskt minne för två år sedan när chauffören hotade med polisen. Bara för att jag insisterade på att bli körd till hotellet, som jag betalt för. Ska bli spännande att se.😎. Mina tre nätter på Apple, från julafton, är också betalda nu, lika bra att ta det med Nonee innan hon åker. 
Chantal, från Spanien, som jag lärde känna förra året. Hon är så söt. Vi kan tala i evigheter om spansk mat......
Nya varuhuset på Koh Chang. 
Ägs av en kines som gillar att tala om att han äger ett stort varuhus på Koh Chang, that's it. Ett varuhus som oftast är tomt, ja förutom all personal då vill säga. En riktig förlustaffär men det spelar tydligen ingen roll för pengarna kommer in på annat håll. Det är bara coolt att äga ett varuhus här......
Ge pengarna till mig istället!
Det skulle vara i Sverige det här!!
Sol, bad, mat, mera bad och massage........ Det är hårt med semester. Nu ska jag ta det tuffa beslutet om jag ska ha en eller två timmars massage..... Det blev två ajajajaj men hon börjar få fason på nacke, axlar och så vidare. Är det bara jag som tycker hon ser nöjd ut där hon promenerar runt på mig.....
Helt mör efter mina två timmar går jag ner till stranden och träffar svenskgänget. De sitter vid Apple som nu kört igång sin BBQ. De har en del att jobba på....... Måste varna Nonee, hon har mycket att styra upp..... Madam och dotter förstår alltså inte, efter tio år, hur man handskas med gäster.

Vi försöker enas om julafton. Jag har bara en önskan och det är att vara på stranden, men blir det inte så så är det ok. 

Idag åkte Nonee tillbaka till Bangkok för att fira jul med familjen. Sååå tomt utan henne. Nu har jag ju ingen att gå på Lotus med hahaha....

God natt, ses i morgon! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar