21 december 2014

Helgnöje för damer på Koh Chang

När jag är halvvägs i backen kommer jag på, jamen det var ju idag jag skulle ha vilodag!! Lite sent påkommet!! Kör lite intervaller med att springa och utmanar mig själv i värmen.... .. 

Helt slut, den här backen ska jag ta!! Nej det går inte.... Men det gick! Tur jag är en envis.......
Fotar som vanligt lite här och lite där.... 
Helt plötsligt kör engelsmannen, han den där -you look fit! om mig och hojtar. När jag är nästan framme ser jag honom sitta med frukosten och jag går väl dit och sätter mig ner en stund. Frågar efter ett tag om jag får ta ett foto, det är ett måste hahaha 
Frukost på stranden precis som vanligt och vad mer kan man göra i värmen än sola, bada, äta och guppa runt på luftmadrassen. Tänk vad tiden går fort, om några dagar är det dags att åka till Bangkok. Den här resan är snart över...... Då ska jag äta lussebulle och pepparkakor!! Näpp jag har inte kommit ifrån den tanken, känner mig som en gravid kvinna i min längtan.
Brukar ju köpa hem lite blommor på fredagarna, varför inte göra det här också...... Skillnaden är priset, de här kostar 20B, 5 kr....... 
Och här hamnade buketten jag köpte till Nonee
Vilken kväll!!! Det är länge sedan jag skrattade så mycket. Vi, Nonee och jag tog hennes "lilla" Benz och åkte söderöver till Chai Chet för middag. Såååå gott!! Nu pratar vi local food igen. Vi åt Tom Yum soppa, grönsaker, fiskrätt som inte fanns på menyn, ägg, ris och dryck. När det var dags att betalning undrade jag lite försynt om hon trodde att 1000B räcker (jag går inte gärna runt med massor av pengar). Ohhhh ja!!! Notan slutade på 370B, för allt..... Alltså under 100kr
Mätta och belåtna åker vi vidare till Lotus, supermarketen. Vi går och gapskrattar..... Två damer, singlar, i våra bästa år, det kan vi väl få tycka, går runt på Lotus en söndagskväll.....
- vad gjorde ni i helgen? 
- vi var på Tesco Lotus!! 

Och så åt vi lite till....... När vi sitter i bilen och systerligt delar en bananpannkaka, nästan rinner tårarna på oss av skratt. Folk tittar när de går för i bilen och undrar vad vi håller på med hahaha. Helgnöje på hög nivå Lotus och Roti, som pannkakorna heter. Underbara Nonee, gissa om jag kommer sakna henne när hon åker hem till Bangkok  i morgon.
Det var väl bra jobbat idag?? Hälsar hon som är busy, busy doing nothing at all.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar