14 december 2014

Det rör på sig på Koh Chang

Vaknar som vanligt rätt tidigt och tittar ut..... Där är ena flickan från igår som frågar om jag inte ska ha lite kaffe. Det är väl klart, jag är inte den som är den så vi hade en trevlig liten pratstund. De kommer från Bangkok och är här en natt, långt att åka för så kort tid, det tar ju ändå sex timmar enkel väg.....
Vi fotar runt lite alla tre
Båda två har pojkvänner i Kiruna, så fram med iPad och Google hahaha. Oh vad de tyckte det var kul att se bilder på killarnas hus och hur det ser ut i Kiruna, med och utan snö...... För att inte tala om ishotellet i Jukkasjärvi!! Jajaja det är ju inte Kiruna, men allt norr om Stockholm är ju Norrland 😆 eller som det var någon som sade -allt norr om Hallandsåsen är Norrland.
Klockan elva gick jag bort till Sabai Beach Guesthouse House som har fräscha rum för 800B. Och se där, nu var det flytt igen. Tar en natt för säkerhets skull men förvarnar att det kan bli fler. Vita lakan, luktar rent och fräscht, AC, kyl och kyl och TV med 109 thaikanaler. Japp helt rätt 109 kanaler och inte en enda på engelska.
Resten av dagen tillbringades på beachen med lite avbrott för
och en latte.
Och i ärlighetens namn ett tappert försök att komma ifatt här. Satt och skrev och försökte få ihop info när Inge dyker upp. Oooops det är kväll och folk börjar dyka upp för middag. Snacka om att vara inne i skrivandet. Men jag är ju i alla fall inne och skriver på den här resan nu. Känns skönt att ha färdigt förra resan. Minnet är bra men kort, så jag ska försöka bättra mig på att anteckna även om jag inte skriver samma dag.
Lika bra att ta middag när jag ändå är på plats. Äter grillspett och majs, fortfarande i badkläderna 😆. 
I morgon är det båtutflykt som gäller. Kul. Ses då

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar