30 december 2014

Besök på Bangkok Hospital innan hemresan

Fortfarande genomförkyld. Mastodontfrukost, tänk att inte förkylningen kan ta bort aptiten i alla fall så jag kunde haft någon nytta av den.

Mailat SOS i Köpenhamn och får sen utcheckning till 16.00, verkligen generös tid. Tänk om jag inte får åka hem!!
Går upp till poolen och ligger under en parasoll, hallå!! jag som knappt inte kan stava till parasoll ligger under en! Det har aldrig hänt förut.
Ok från SOS och ger mig iväg till Bangkok International Hospital. Pappersarbete, hatar det!! 
- Nej vi har inte fått någon förbindelse. 
Ringer och mailar SOS och vips så dyker den upp. Men de får ju så många mail.... Men då borde de väl veta att man kan söka bland mailen. För det var exakt samma mailadress. Grrrr. 
Undersökt och jodå bihålorna och bronkerna hade fått sig en omgång, men det visste jag redan. Ny penicillin, antar något i hästväg eftersom det ska tas en gång om dagen. Och lite annat smått och gott. Tabletterna mot hostan blir man sömnig av, passar ju bra när jag ska flyga, för JAAAAA jag får åka hem!! Lycklig!!
De är väldigt glada för att köra runt en i rullstol. Försökte förklara att jag faktiskt åkt runt halva jordklotet och kan klara mig. Nej se det kunde jag inte......
Lämnar tillbaka väskorna på hotellet och åker till Siam Paragon. Guld, glitter och glamour. Himmelriket för märkesfantaster. Dior, YSL, Prada är bara början. YSL hade till och med kö in.
Hela bottenplan är ett himmelrike för sötsaksfantaster. Det går inte att beskriva hur mycket det finns.
Men målet var After You, ett café som ska vara riktigt bra. Och det är det nog också för det vara bara att snällt ställa sig i kön, sittande gäster och avhämtning. Väntade 20 minuter på att få beställa och ytterligare lika länge fick jag lyssna på "turn-my-leg" eller något sådant när det var nytt nummer. Waan som jag träffade  på Lipe 2010 hade lagt upp en bild härifrån på FB och jag bestämde att nästa gång jag är i Bangkok ska jag dit. Så nu är jag här och väntar på min "babyportion". 
Japp det här är alltså baby-portionen.... Jag som är duktig på sötsaker kunde knappt äta upp......
Åkte en sista vända till MBK. Och det som utspelat sig där de sista dagarna får mig att göra en reflektion som kanske inte gillas. Jag har aldrig haft något emot indier, överhuvudtaget. Kanske beror det på närheten mellan länderna att det kommer så otroligt många och de flesta drar runt på resväskor som fylls till bredden. Det är ju helt ok och bara kul. Men jisses vad många som är bossiga!! Ställer sig och gapar över alla och ska bli betjänade först. Kan det vara för att de handlar sådana stora mängder tro? Måste säga att jag är förvånad.

Känner stor glädje att få åka hem men frustration över att orken för riktig shopping saknas. Tänkte att julklapparna till mina hjärtan skulle klaras av, men nu blev det inte så. Jaja det finns att handla hemma också.
Säger hej då till mitt hotell.
Sitter nu i taxi till flygplatsen för 300B. Tror jag kom billigt undan. Åldern tar ut sin rätt...... Och att jag är sjuk. Men den lilla skillnaden på 200B är det värt att slippa kånka på väskan. 
Incheckning utan problem. Lite gott och blandat från doktorn och en insomningstablett så är det natti natti. Kan bara säga att det gör ont att flyga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar