29 december 2014

Chatuchak weekend market

Vill inte!! Orkar inte!!

Men jag kan ju inte ligga på hotellrummet hela dagen så först frukost. 
Jadå det var jag som tömde de två kakfaten 😆
Tog skytrain till helgmarknaden Chatuchak. Måste ju dit eftersom jag bokade mina resdagar så att jag äntligen skulle komma dit. Jag har ju missat marknaden alla andra gånger.

Chatuchak är en av världens största helgmarknader. Men jag skulle säga att allt som finns där hittar man överallt annars också, det är samma samma hela vägen. Inte helt lätt att pruta heller. En del lämnar priser som bara får mig att skratta och gå. Hutlöst!! Hade svårt att hålla mig för skratt i en butik med tre säljare, en jobbar, en spelar och en sover. Och så fortsätter det.
Halvfrusen banan doppad i choklad och strössel mmmmmm
Kokosglass i kokosnöt med tillbehör mmmmm
Durianfrukt. Omtyckt av många men jag tycker den smakar lika illa som den luktar. Lukten går inte att beskriva men den är förbjuden på flygen..... Säger väl allt....
Stort parkområde utanför själva marknaden
Åker tillbaka till hotellet en stund och vilar. Ligger fullt påklädd, har aldrig hänt förut, vid poolen. När jag ser kvinnan som simmar runt med badring är jag tacksam för vår svenska simskola och kravet att alla barn idag ska lära sig simma.
Masar mig bort till MBK med skytrain. 

Det blir tyvärr ingen seriös shopping alls. Konstaterar omigen att vi har mycket trevligare personal i affärerna hemma. Upphör aldrig att förvånas här. Fy sjutton så många otrevliga "säljare". Blicken man föräras när man går in i en butik, där de antingen äter eller spelar, visar vad sjutton gör du här. Varför går jag hit!?!? Köpte ny ryggsäck i alla fall. Hade ju bestämt mig för att köpa en hemma, men gör ett försök till, kom ner till 1000B. Det går neråt. Den första jag köpte gick på 1500, nästa 1400B och den här alltså billigast av alla.

Ett måste i Bangkok är ju ett besök i China Town för middag sista dagen. Och jadå det smakade precis lika gott den här gången också. Dyraste middagen hittills på 570B, om man bortser från julbuffén på 599B. Sen är Larsson helt slut.
Skönt mätt och belåten är det gott att krypa ner i sängen. Ses i morgon. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar