16 december 2014

Busy, busy doing nothing - on Koh Chang

Vaknar utan klocka 6.45 men nej jag orkar inte gå upp så tidigt idag utan ligger kvar. Jag ska precis somna om när grannen, som antagligen festat hårt igår, sätter igång urk...... Nej det går inte att ligga kvar......

Ger mig iväg 8.30 på sedvanlig pw. Känner mig sååååå nöjd. Det blir bort till posten idag och några vändor i backen. Svetten lackar när jag hämtar upp min fruktpåse. 
Precis innan jag är hemma igen kör en engelsman, som jag passerade häromdagen, förbi och hojtar att det är verkligen en ordentlig walking jag gör, ja det vet jag väl 😅 det är ingen söndagspromenaden heller. 
-you look fit! Tack för det när det kommer från en man i shorts, utan tröja, antagligen för att visa all tatuering och som ovanpå allt är nästan tandlös hahaha

Av med paltorna och ner för ett dopp. Lite kaffe, som förstör nyttigheterna, och frukten till frukost. Träffade också på mina gulliga grannar Stig och Kjell, två underbara pensionerade herrar från Stockholm som reser runt i Thailand och vi fick en trevlig pratstund. De hade varit borta på thairestaurangen i backen som jag rekommenderade. Kul för de var jättenöjda.
Sitter busy, busy doing nothing at all........ när de kommer och lämnar min tvätt, färdig och klar att lägga in för 16B. Så vill jag ha det hemma också. Jag menar att den bara kommer sådär. Inget boka tvättstuga, köpa tvättmedel osv, och för att inte tala om strykningen.... Det var i och för sig inte så mycket kläder den här gången, men ändå.
En tur till Apple, man kan ju inte sitta i skuggan hela tiden. Ligger och guppar runt på luftmadrassen mest hela tiden, idag är det vaaaaarmt!!

Jag vet att jag är tråkig!! Men jag kan inte låta bli maten på Sea bar.
Idag blev det middag på Banpu med mina trevliga grannar. Det ligger nästan precis bredvid boendet. Ojojoj så gott det var med Penang Chicken. Starkt yes! Gick sen bort och träffade Noni en stund, hon är bara så trevlig. Vilken tur för Apple att hon kommit dit.
Sov gott!! Ses i morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar