24 december 2014

Julafton på Koh Chang

GOD JUL! 
Ingen pw idag, det är ju trots allt julafton..... Och jag vill spara mina fina naglar i alla fall en dag, skorna förstör lackningen direkt.  Ligger kvar i sängen och är busy doing nothing efter en klarvaken natt. Hur typiskt är det inte., jag menar just den här natten. Jag vill ju hålla mig vaken till längre än åtta i kväll.
Ska få hjälp av Lacke att köra bort min väska till Apple. "Bittes rum" står och väntar på mig. Det är fortfarande bara jag som sovit i just det rummet, känns bra. 
Idag är första dagen det är helmulet, så stranden och luftmadrassen får ledigt idag. Går och försöker hitta inspiration till shopping, men blir bara förbannad. Vilka priser!!! Blond ja, jajaja slingor och färg har hjälp till på traven, men dum i huvudet nej. Men de får skylla sig själva, det lilla folket som är här kommer ju inte shoppa järnet. 

De här små liven finns så nära.... och kommer fram om inte annat så när de är hungriga. All yta de hade förr är ju bebyggd numera.....
Eftersom det inte står jultallrik till buds får det bli favorittallrik till lunch istället. Och se där, helt plötsligt kommer polisen. Nej då det var inte jag som varit ute på oegentligheter. Det var solstolskontroll. Stolarna fick stå kvar på stranden men skulle flyttas högre upp, bort från vattnet. Parasoller finns inte här så det är inget problem. 
Tar två timmars massage hos Nok på Lagoon istället. Sen kom den efterlängtade latten med chokladbollar som jag tjatat om sedan jag kom hit. Näpp jag åt inte bara en, jag åt alla och det smakade otroligt gott. Jag lovar!
Till min stora lycka får jag kontakt med först äldsta barnbarnet Tea och sedan min dotter Katarina med barnen Oliver och Agnes via FaceTime. Ohhhh så underbart att tala med alla fyra ❤️ 
Nöjd med att jag fortfarande kan glädjas åt det lilla, som att föna håret för första gången sedan jag reste hemifrån. Vilken känsla!!
Vi, ett litet gäng svenskar, (Inge, Micke, Ronny, Johnny, Lacke med familj och så jag då) gick till Sabay Bar och åt deras julbuffé. Den är riktigt god, speciellt julskinkan och skagentoasten 😜. Alla nöjda och belåtna. 

Följde med killarna, på studiebesök, till både rockbar och några andra barer. Så där ja nu har jag varit på ladies bar också. Det var inte som jag trodde, men jag tycker det är sorgligt. Klockan tre var jag tröttare än trött och ville hem. Ska bara tala om att jag var glad att jag varit ute och tränat som jag har. Jisses de här benen gick som trumpinnar. Jag är ju så himla mörkrädd och det finns inga taxi, i alla fall inga man kan lita på......

Och jag tycker fortfarande det är bättre att prostitutionen styrs upp istället för solstolar och parasoller. Men inblandningen är väl för stor kan tänkas. 
Ja det var julafton det. God natt! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar