4 december 2014

Första dagen på Koh Chang

På med skorna ut min vanliga power walk, härligt men jag vaknade liiiite sent..... Svetten lackar. Lämnar 100B, som vanligt, för frukt hos frukttjejen i backen, som ler igenkännande. 
Vädret är lite sådär men en stund på stranden blir det i alla fall. Kanske tur för en blek svensk att det inte är bättre väder än såhär.

Går runt och, lite oengagerat, frågar efter andra rum men ger upp. Orkar inte och det går ju ingen nöd på mig. Men tar i alla fall en runda inne på Apple. Det var det här jag mötte igår kväll..... Och sen ser det ju alltid lite värre ut i mörker och regn......
Det är samma ägare som tidigare och hon har nu fått hjälp av Noni, som talar utmärkt engelska och arbetar hårt för att bli klar med ombyggnaden. Som tur är är tidigare managern borta, han som bokade bort min bunge förra året som jag betalt för och flyttade mig till en lila med en motorväg med myror.

Noni och jag får omedelbart en fantastisk kontakt och har jätteroligt tillsammans. Tyvärr så har hon mycket jobb för att bli klar men vi ses så mycket det går.

Dusch och iväg..... Noni tar med mig till Lagoon för massage hos en tjej hon brukar gå hos, Nok. Ojojoj.... Balsam för själen och kroppen. 
-två timmar thai massage ska du ha
-okej då.... jag är inte speciellt svårövertalad. Och så tror jag att jag behöver ta fötterna också, tänkte footscrub. 
Efter tre timmar är jag riktigt välmasserad, det blev lite fel, så jag fick en timme fotmassage istället. Men vem klagar på det?? Ja men vadå det är väl bara att ta den där footscruben då....... Sagt och gjort footscrub fick det bli. 
Ut stegar Larsson, välbehandlad under fyra timmar för 900B, knappt 200kr.
Är så trött att jag inte ens orkar äta och klockan är halv tio. Ner i sängen med lite småplock och thai TV. 
De är för söta på mitt boende. När jag frågar om jag kan få ett lakan att ha över mig istället för den sunkiga filten så får jag svar -no have, så kommer de med en sarong istället -ok? Hahahaha jag blir inte så gammal här, ska bara hämta upp mig lite.  
I morgon bitti har vi, Noni och jag, avtalat pw 😅 klockan 6.00. Japp helt rätt!!! Jag ska ställa klocka på 5.45 på min semester.......

Natti och kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar