3 december 2014

Från ett underbart dygn på Hotel Lebua i Bangkok till Koh Chang


Eftersom mina vänner ska bege sig till Koh Lanta med flyg blir det tidig frukost.
Eva har förberett oss med -se till att ni är hungriga!! Och jag är ju inte den som är den när det gäller mat. Ojojoj hon hade helt rätt!!
Och så här avslutar jag yummi...... 😜
Tiden går fort och det är dags att säga hej då, känns tråkigt.
Ja så är det bara jag kvar då......... Jag ska suga på den här karamellen så länge jag kan 😜 lite mer foto och på det Excecetuiv Lounge igen. 
Fick sen utcheckning till klocka 13 och så jag kan äta lunchen innan jag åker härifrån. Mmmmm jag tror jag ätit och druckit för hela pengen. Herregud vilken tur att jag inte bor såhär jämt, jag hade rullat hem till Sverige!!! En liten lätt lunch, en latte med kakor och praliner.....och en mojito som avslutning hahaha, japp mitt på dagen!!! Jag som inte dricker!!! 

Aperitif före lunch 😜
Lunchbuffé 
Liten del av min lilla lunch 😜
Ja just det, jag avsluta i värdig Larsson stil.
Det känns sorgligt att lämna allt det härliga, men det är kanske så att när man bara får uppleva det såhär, att man uppskattar det mer än om det var alltid. 

Bye bye Lebua Hotel, will miss you....
Eftersom vädret på Lanta, enligt Eva, inte varit det bästa ett tag och att det är säkrare på Chang beger jag mig dit istället för söderöver.

Taxi bort till Victory Monument vilket tar sin lilla tid. När jag köper biljetten 300B till Koh Chang säger de 
-No Chang, You sleep Trat! 
-No!
-Yes, ferry finish seven
Jamen shit skulle vi inte hinna till dess?! Men det är ju så att man blir avsläppt vid stora vägen och tar songthaew ner till piren, så nähä det skulle vi alltså inte hinna. Skrattar för mig själv och tänker att det är typiskt Larssons resande det här....... 

Resan gick smidigt, inget stannande för att äta utan bara en tankning och iväg. Vi kommer till Trat när det är mörkt och självklart har det börjat regna, Thailandsregn.... Bussterminalen ligger i utkanten av stan, som vanligt. Tittar på chauffören 
-hotel??
-no, no you ferry Chang. Hurry!!
Vad?? Jomenvisst det finns en pir till och där går sista båten 19.30. Och vi hann! Den resan tar nästan 1 timme mot vanliga cirka 30 minuter, men helt ok.

Lite orolig att det inte ska finnas taxi att ta sig vidare till White Sand Beach (WSB) men ingen fara. Klockan 21 är vi framme, det är beckmörkt och regnar. Apple here I come! Hoppas på min vita bungalow. Och det kunde jag fortsätta med. När jag kommer gående träffar jag några arbetare som frågar var jag är på väg. Svarar såklart Apple och får till svar closed. Va!?! In kommer jag på en byggarbetsplats!! Hela stället är rivet!!! 
-Where is my bungalow?? Jag blir så trött!!

Går in på Sea Bar, nästa ställe, där jag brukar äta lunch. De känner alla igen mig och hälsar glatt. Och de har ett rum till mig för 1000B. Enkelt men med TV, kyl och AC, så det får gå.

Ett eller ok då två grillspett och lite sallad och sen i säng. Tar sin lilla tid att somna men till slut så.....
Slut för idag kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar